اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم:

توزیع ناعادلانه آب، زمین‌های کشاورزی در رباط کریم را به مخاطره انداخته است

فرماندار رباط کریم با انتقاد شدید از اجحاف‌های صورت گرفته در حق کشاورزان این شهرستان گفت: با بی عدالتی در توزیع آب کانال نواب، چندین هکتار از اراضی کشاورزی رباط کریم در خطر خشک شدن قرار گرفته‌اند.

توزیع ناعادلانه آب، زمین‌های کشاورزی در رباط کریم را به مخاطره انداخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم، بیژن سلیمان‌پور اظهار داشت: این کانال با عبور از شهرستان‌های اسلامشهر و ری  به رباط کریم ختم می‌شود، ولی نبود رژِیم حقوقی مشخص و مناسب، موجب وارد شدن خسارات فراوانی به کشاورزان رباط کریمی شده است.

وی بیان کرد: اجحاف بسیار شدیدی به کشاورزان پایین دست کانال که در شهرستان رباط کریم واقع است، نسبت به کشاورزان بالا دست شده است و عملا"سهمی از آب کانال نواب به اراضی واقع در دشت رباط کریم نمی‌رسد.

سلیمان پور ریشه این ناعدالتی را در رفتار متصدیان تعاونی آب بران دانست و خاطرنشان کرد: از مسئولان سازمان جهادکشاورزی و مدیریت منابع استان تهران انتظار می‌رود در نحوه  در توزیع نامناسب آب تجدید نظر کنند و با تغییر مدیریت، ترتیبی اتخاذ کنند تا  بسیاری از محصولات کشاورزان رباط کریم که هم اکنون بدون آب مانده و در آستانه تلف شدن و از بین رفتن هستند، احیا شوند.

نماینده عالی دولت در رباط کریم گفت: اگر رئیس سازمان جهادکشاورزی و مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران فکری به حال مدیریت این کانال نکند و تدبیری اندیشیده نشود، تبعات و آثار زیانباری متوجه کشاورزان خواهد شد.

وی راه حل این مشکل را تعیین رژیم حقوقی برای بهره‌برداری عادلانه از کانال آب نواب دانست و تصریح کرد: ما بارها مشکلات و خواسته‌های به حق کشاورزان را به اطلاع جهاد کشاورزی و مدیریت منابع آب استان رسانده‌ایم ولی تاکنون مدیریت توزیع آب اصلاح نشده و اگر این بی توجهی‌ها ادامه یابد، نارضایتی کشاورزان تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ک

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول