اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت 400 واحد فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 400 واحد فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در این استان به فعالیت مشغولند و میزان فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی از یک میلیون و 600 هزار تن به بیش از 2 میلیون تن افزایش یافته است.

فعالیت 400 واحد فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، مسعود محمدیان در نشست تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: کافی نبودن تجهیزات مورد نیاز برای برداشت انواع محصولات زراعی و باغی و نبود یا کمبود صنایع بسته‌بندی، تبدیلی و تکمیلی در جوار مراکز تولید، موجب شده است که در برخی محصولات، بخشی از محصول تولید‌کنندگان به هدر رفته و حتی در برخی موارد در محصولاتی که بازار مصرف داخلی به شدت نیازمند این محصولات است نابسامانی عرضه را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بر اساس تعریف موجود از ضایعات محصولات کشاورزی، پس از برداشت به هر دلیلی که محصولات بدون استفاده و نامناسب برای بازار فروش باشند، جزو ضایعات تلقی می‌شوند.

وی افزود: با این تعریف نقش سیاست‌های تنظیم بازار در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی اهمیت دوچندان یافته و درصورتی که این محصولات پس از برداشت به درستی فرآوری و به موقع به بازار عرضه شود، ضمن تامین نیاز بازار داخلی، با فراهم سازی امکان صادرات، از تضرر تولید‌کنندگان جلوگیری می‌کند.

محمدیان ادامه داد: آذربایجان‌شرقی از نظر سطح زیرکشت محصولات باغی، رتبه پنجم کشوری را در میان سایر استان‌ها، با 120 هزار هکتار و 6.2 درصد تولید محصولات باغی کشور با تولیدی بالغ بر 849 هزار تن داراست و ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری و بسته‌بندی در راستای صدور محصولات کشاورزی، راهکاری اساسی برای ایجاد رقابت سالم در تولید و جلوگیری از کاهش قیمت تلقی می‌شود.

محمدیان گفت: 400 واحد فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در این استان به فعالیت مشغولند و میزان فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی از یک میلیون و 600 هزار تن به بیش از 2 میلیون تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان صنایع تبدیلی را در تحقق ارزش افزوده بالا تاثیرگذار دانست و افزود: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی به شمار آمده و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی، ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آن محصولات به بازارهای بین‌المللی نیز فراهم می‌آید.

انتهای پیام/60001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول