اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشمر:

تجلیل از امامزادگان مقابله با تفکر غلط وهابیت تکفیری است

فرماندار کاشمر گفت: تجلیل از امامزادگان در واقع مقابله با تفکر غلط وهابیت تکفیری و نوعی افتخار ملی مردم ایران است که نباید اجازه دهیم دچار فراموشی شود.

تجلیل از امامزادگان مقابله با تفکر غلط وهابیت تکفیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان شب گذشته در آیین تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در جوار زیارتگاه امامزاده سید مرتضی (ع) گفت: امامزادگان باید به محور اصلی برگزاری مراسم‌ در مناسبت‌های مذهبی و ملی تبدیل شوند چراکه بقاع متبرکه مامن و پناهگاهی برای تمامی شیفتگان به خاندان عصمت و طهارت است.

وی با بیان این‌که کاشمر به برکت وجود سه امامزاده واجب التعظیم سید حمزه (ع)، سید مرتضی (ع)، سید محمد (ع) و زیارتگاه مرد دین و سیاست شهید آیت‌الله سید حسن مدرس به عنوان دومین شهر زیارتی خراسان رضوی همه ساله پذیرای خیل عظیمی از زائران و مسافران در ایام مختلف سال است، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور سالانه بیش از 3,5 میلیون زائر و مسافر باید بیش از گذشته نقش برجسته بقاع متبرکه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار کاشمر با بیان این‌که باید شرایط آشنایی با آموزه‌های اخلاقی اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت به‌ویژه در بقاع متبرکه فراهم شود، اظهار داشت: تبیین درست ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و نشان دادن صراط مستقیم به عموم جامعه امری ضروری در جهت گسترش فرهنگ دینی و اسلامی است.

وی با تاکید بر ضرورت شناساندن ابعاد شخصیتی امامزادگان به مردم تصریح کرد: تجلیل از امامزادگان در واقع مقابله با تفکر غلط وهابیت تکفیری است بنابراین تکریم و بزرگداشت امامزادگان افتخار ملی مردم ایران است که نباید اجازه دهیم دچار فراموشی شوند.

این گزارش حاکی‌ است، امامزاده سید مرتضی (ع) از فرزندان امام هفتم و از برادران امام رضا (ع) است که بقعه این امامزاده اعظم در فاصله پنج کیلومتری شمال شهر کاشمر قرار دارد.

انتهای پیام/2202/م10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول