اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

رسالت جامعه روحانیت و مداحان در ترویج دین بسیار سنگین است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جامعه روحانیت و مداحان رسالت سنگینی در ترویج دین، توسعه فرهنگ اهل‌بیت(ع) و آگاه سازی مردم بر عهده دارند.

رسالت جامعه روحانیت و مداحان در ترویج دین بسیار سنگین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مداحان سازمان بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی افزود: هر روز که از جریان انقلاب اسلامی می‌گذرد دشمنان اسلام و انقلاب بیدارتر و هوشیارتر از گذشته و با ترفند‌ها و نقشه‌های جدید به مبارزه با ارزش‌های دینی مسلمانان می‌پردازند و این امر موجب سنگینی رسالت جامعه روحانیت و مداحان می‌شود و جامعه روحانیت و مداحان باید هوشیارانه توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه غفلت روحانیون، مداحان و بسیجیان در تبلیغ مباحث دینی موجب اشاعه فرهنگ غربی می‌شود و گناهی نابخشودنی است، اظهار داشت: مداحان اهل ‌بیت(ع) باید هدفشان بیداری مردم و روشنگری نسبت به جریانات حق و باطل باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به نقش عظیم روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی کشور  گفت: بنا بر عقیده بسیاری از صاحب ‌نظران و سیاست ‌مداران دنیا چهار عامل عمده از قبیل اعتقاد قلبی به غدیر، انتظار، واقعه عاشورا و مرجعیت و روحانیت به ‌عنوان عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی مطرح هستند.

دری ‌نجف‌آبادی خاطر نشان کرد: روحانیت و مداحان باید از یکدیگر به صورت منطقی حمایت کرده و تلاش کنند تا با ساماندهی هیئت‌های مذهبی مراسم‌ و جلسات مذهبی را به شکلی منظم و با حضور پرشور مردم برگزار کنند.

وی بر ضرورت رعایت دقت در محتوای مرثیه خوانی‌ها و مداحی‌ها تاکید کرد و بیان داشت: مداحان باید تلاش کنند تا محتوای مرثیه‌ها به دور از غلو باشد و بهانه به دست دشمنان  ندهند تا شیعیان به خرافه پرستی محکوم  نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه ادبیات مداحان خواهر و برادر باید ادبیات فاخر و ماندگار باشد ابراز کرد: کلید اصلی موفقیت در هر کاری اخلاص است و هر کاری که با اخلاص و در راه رضای خدا انجام شود برای انسان عواید معنوی در برخواهد داشت.

دری ‌نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری جلسات اخیر خواهران اظهار کرد: مبلغان و بانوان مداح نیز باید همواره به کیفیت برگزاری جلسات مذهبی توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس خواهران استان در چند سال اخیر به 14 مدرسه افزایش یافته است اظهار داشت: بانوان مبلغ نقش مهمی در گرایش خانواده‌ها به مذهب و اخلاق دارند و به حفظ کیان خانواده کمک کرده و به آن مصونیت می‌بخشند.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان مرکزی نیز در ابتدای این نشست در تشریح  مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده سازمان بسیج مداحان استان از سال 89 تاکنون تصریح کرد: جذب و سازماندهی 500 نفر از مداحان بسیجی، راه‌اندازی شورای کانون تفکر مداحان با استفاده از نخبگان و پیشکسوتان مداح، اعزام 40 نفر از بانوان مداح به اردوی زیارتی مشهد و 10 نفر به دوره تکمیلی مشهد مقدس، مشارکت با هیئت رزمندگان اسلام در برگزاری مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) و برگزاری یک دوره آموزش به منظور بانوان مداح بسیجی به مدت 4 ماه با استفاده از اساتید کشوری در سال 90، بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده توسط این سازمان بوده است.

علیرضا عبدی افزود:  برگزاری همایش سالانه مداحی، مشارکت با سازمان تبلیغات در اعزام هر ساله مداحان به منظور دیدار با مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، راه‌اندازی سامانه پیامک و ارسال پیامک به مداحان، بازدید از خانواده‌های شهدای مداح، جمع‌آوری آثار 30 شهید مداح برای تدوین و چاپ کتاب ذاکران افلاکی، اعزام مداحان برای شرکت در همایش سراسری سالانه مداحان و... را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول