اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد

اهدای 4 هزار فقره جهیزیه به دختران از محل جمع‌آوری زکات

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال گذشته در سطح کشور از محل جمع‌آوری زکات بیش از چهار هزار فقره جهیزیه به دختران در شرف ازدواج تحت حمایت و نیازمند اهدا شده است.

اهدای 4 هزار فقره جهیزیه به دختران از محل جمع‌آوری زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سعید ستاری عصر امروز در گردهمایی معاونان و رؤسای ستادی و مدیران شهرستان‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین بیان داشت: امروز مردم به کمیته امداد به عنوان دستگاهی که به ولایت وصل است اعتماد دارند و ما باید با توکل به خداوند سبحان و استفاده از این اعتماد مردم، شرایط را برای خدمات هرچه بهتر فراهم کنیم. 

وی توضیح داد: مردم ستون خیمه امداد هستند و اعتماد مردم به این نهاد یک سرمایه بسیار ارزشمند است که زمینه تعمیق و گسترش فعالیت‌ها را سبب می‌شود و آنچه که بسیار مهم است تنوع طرح‌های مشارکت‌های مردمی است که باید با استفاده از این تنوع زمینه را برای مشارکت آحاد مردم فراهم آوریم. 

ستاری عنوان کرد: در راهبرد تنوع بخشی طرح‌های مشارکتی امداد، باید فرآیند لازم را ببینیم تا کارها با سلامت کامل به نتیجه برسد و این تنوع بخشی برای این است که برای همه آحاد جامعه نقطه اتصالی را فراهم کنیم. 

وی اضافه کرد: تکلیف داریم برای 75 میلیون ایرانی نقطه اتصال تعریف کنیم چراکه طرح زکات سه میلیون و 300 هزار، طرح اکرام یک میلیون نفر و صدقات هفت و نیم میلیون نفر را مرتبط کرده است. 

ستاری گفت: مجموعه امدادگران کمیته امداد استان قزوین توانسته‌اند با اعتقاد قلبی و حرکت جهادی و تلاش مضاعف نسبت به توسعه مشارکت‌های مردمی گام‌های ارزشمندی را بردارند و کارنامه مطلوب و درخشانی در سال 91 از خود برجای بگذارند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: عملکرد و احیای فریضه الهی زکات در استان قزوین بسیار موفقیت آمیز و ارزشمند است به طوری که این استان توانسته از محل جمع‌آوری زکات خدمات خوبی را به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت ارائه دهد و در سال گذشته در سطح کشور از محل جمع‌آوری زکات بیش از چهار هزار فقره جهیزیه به دختران در شرف ازدواج تحت حمایت و نیازمند اهدا شده است. 

وی ادامه داد: کمیته امداد تلاش می کند مبتنی بر نیاز خانواده‌های آسیب دیده برنامه‌های خود را پیش ببرد و آنچه که امروز خانواده تحت حمایت این نهاد را بیشتر دچار مشکل و آسیب کرده است در بحث تأمین مسکن و بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و سرطانی است. 

وی یادآور شد: این نهاد مقدس برای رفع نیازهای ضروری و اساسی خانواده‌ها تلاش می‌کند تا از طریق درآمدهای مردمی به ویژه همراهی و مساعدت خیران مشکلات خانواده‌ها را برطرف کند و از بدو تأسیس این نهاد تاکنون هرگاه که به افراد متمکن و مردم عزیز مراجعه شده با استقبال گرم روبرو شده‌ایم.

انتهای پیام/2667/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول