اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب میلاد امام هشتم شیعیان

مراسم غبارروبی حرم نخستین سفیر اهل بیت در اردهال کاشان برگزار شد

همزمان با شب میلاد ثامن الحجج علی بن موسی‌الرضا(ع) و با حضور خدام حرم رضوی مراسم غبارروبی آستان مقدس سلطان علی بن باقر(ع) به عنوان نخستین سفیر و شهید اهل بیت(ع) در ایران انجام شد.

مراسم غبارروبی حرم نخستین سفیر اهل بیت در اردهال کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان عصر امروز در حاشیه این مراسم معنوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این آیین معنوی با حضور خیل کثیری از زائران و مجاوران به همراه قرائت زیارت‌نامه شهید اردهال، مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر مقام شامخ سلطان علی بن باقر(ع) بیان داشت: این امامزاده فرزند بلافصل امام پنجم شیعیان حضرت امام محمد باقر(ع) است که به عنوان یکی از چهار امامزاده واجب‌التعظیم در ایران محسوب می‌شود.

به گفته وی، آستان امامزاده سلطان علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال واقع در 42 کیلومتری غرب کاشان مرکز ثقل مذهبی و گردشگری این شهرستان است که به واسطه برگزاری مراسم سنتی و مذهبی قالی‌شویان در دومین جمعه از مهرماه هر سال، توسط اهالی ولایتمدار فین کاشان مورد توجه و ارادت عاشقان اهل بیت(ع) و زائران این مضجع شریف از سراسر کشور قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به روایت‌های متعدد نقل شده در خصوص مقام والای آن حضرت افزود: حضرت امام جعفر صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند:«هر کس برادرم حضرت علی بن باقر(ع) را در اردهال زیارت کند مانند کسی است که قبر جدم حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده باشد».

اسماعیل‌پور روایت حضرت امام رضا(ع) در تبیین جایگاه مرقد مطهر سلطان علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال را خاطرنشان کرد و گفت: این امام همام مضجع شریف امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در اردهال کاشان را مکانی شایسته برای تمسک عنوان و شیعیان را به زیارت آن توصیه می‌کنند.

گفتنی است حضرت سلطان علی بن باقر(ع) به عنوان فرزند بلافصل و نایب‌الامامین یعنی امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) به فرمان امام پنجم شیعیان در سال 113 هجری قمری به مدت سه سال برای امر تبلیغ دین مبین اسلام و پاسخگویی به احساسات مذهبی مومنان وارد کاشان شده و در این مدت در میان عاشقان و دلباختگان اهل‌بیت(ع) به ارشاد مردم ولایتمدار این خطه پرداخت.

 این امامزاده بزرگوار در سال 116 هجری قمری با یاران و وفادارانش به جنگ با کفر زمانه می‌پردازد و پس از رشادت‌های فراوان سرانجام در 27 جمادی‌الثانی در دره ازناوه به شهادت رسید و دشمنان آل‌الله سر مبارکش را از تن جدا و برای حاکم جور وقت در شهر قزوین ارسال کردند و بدن مطهرش را در مشهد اردهال به خاک سپردند.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول