اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه وحدتیه:

کشاورزان سعدآباد در بحث سوخت و آبیاری مشکلات زیادی دارند

امام جمعه وحدتیه گفت: کشاورزان منطقه سعدآباد در بحث سوخت و آبیاری با دغدغه‌ها و مشکلات فراوانی مواجه هستند.

کشاورزان سعدآباد در بحث سوخت و آبیاری مشکلات زیادی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی شامگاه سه‌شنبه در همایش  شکرگذاری زکات خرما در سعدآباد اظهار داشت: زکات از دستورات مهم اسلام به‌منظور رفع فقر در جامعه است و در سال‌های اخیر اقدامات فراوانی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: زکات به معنای پاک کردن مال خود از مال دیگران است و این فریضه مهم الهی از سیاست اقتصادی قرآن است که باید پرداخته شود تا باعث ایثارگری و ریشه‌کن کردن فقر در جامعه باشد.

امام جمعه وحدتیه خاطرنشان کرد: زکات در واقع یک فرهنگ دینی است که باید در جای مناسب مصرف شود و همه فقرا از این بخش بهره‌مند شوند.

موسوی بیان داشت: زکات تنها واجبی است که اظهار و آشکار کردن آن مستحب است و این کار باعث ترویج فرهنگ زکات خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم بخش سعدآباد در سال‌های اخیر اهتمام ویژه‌ای به بحث زکات داشته‌اند و در مناطق شهری و روستایی این بخش هر ساله شاهد جمع‌آوری مبالغ بالای زکات بوده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: فراهم کردن شرایط برای بهبود وضعیت بازار خرما مساله مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم و از این طریق زمینه را برای افزایش درآمد زکات هموار کنیم.

امام جمعه وحدتیه عنوان کرد: خرما از مواد غذایی ارزشمند است که در سبد غذایی خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است، ولی تبلیغات گسترده غذاهای کاذب سبب شده که خرما در سبد غذایی مردم جایگاه مطلوب خود را نداشته باشد.

موسوی با اشاره به نقش خرما در بهبود سلامت جامعه ابراز داشت: بسیاری از بیماری‌هایی که شاهد آن هستیم به‌دلیل مصرف غذاهای کاذب است و برای مقابله با این قبیل بیماری‌ها باید فرهنگ مصرف غذاهای سالم را ترویج دهیم.

وی افزود: رسانه‌ها با فعالیت‌های تبلیغی در بحث زکات می‌توانند نقشی موثر در افزایش سرانه مصرف خرما که در مباحث علمی تاکید فراوانی به آن شده است، داشته باشند.

امام جمعه وحدتیه گفت: تقویت زیرساخت‌های کشاورزی از مسائل مهمی است که برای افزایش تولیدات و افزایش میزان جمع‌آوری زکات مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه اجرای طرح‌های مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی خرما از اهمیت بالایی برخوردار است.

موسوی بیان داشت: هم‌اکنون کشاورزان منطقه سعدآباد در بحث سوخت و آبیاری با دغدغه‌ها و مشکلات فراوانی مواجه هستند و مسئولان باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

انتهای پیام/2452/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول