اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

50 کیلومتر راه دسترسی به معدن در قروه احداث و بهسازی می‌شود

کارشناس معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امسال 50 کیلومتر راه دسترسی به معدن در قروه احداث و بهسازی می شود.

50 کیلومتر راه دسترسی به معدن در قروه احداث و بهسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، افشین شیخ اسماعیلی ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران بخش صنعت و معدن قروه گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در بخش معدن، نامناسب بودن راه‌های دسترسی به آن است.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت که به زودی اجرایی می‌شود، بخشی از درآمد معادن به توسعه زیرساخت‌های معدنی اختصاص خواهد یافت.

شیخ‌اسماعیلی افزود: با این روند، امید است بتوانیم بخش عمده‌ای از راه‌های دسترسی به معادن را ساماندهی کنیم.

وی افزود: با این اقدام اجرای زیرساخت‌های معدنی به خود معادن واگذار می‌شود.

شیخ‌اسماعیلی گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در بهینه‌سازی راه‌های دسترسی و راه‌های روستایی که عنوان راه دسترسی معادن استفاده می‌شود، خواهد داشت.

این کارشناس با اشاره به ظرفیت بسیار بالای قروه در بخش معدن گفت: در حال حاضر 60 معدن در شهرستان دارای پروانه بهره‌برداری است که سالانه 3 میلیون تن انواع مواد معدنی استحصال و روانه بازار مصرف می‌کند.

وی افزود: این معادن برای 800 نفر شغل ایجاد کرده است.

فرماندار قروه هم در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر  این شهرستان از منابع درآمدی معادن هیچ عایدی ندارد، گفت: این در حالی است که سالانه میلیاردها ریال اعتبار صرف بازسازی و نگهداری راه‌های روستایی می‌شود که محموله‌های معدنی تخریب کرده‌اند.

محمدرسول شیخی‌زاده افزود: یکی از مشکلاتی که شهرستان با آن روبروست تخریب بی‌رویه راه‌های روستایی و محورهای مواصلاتی است که به دلیل اضافه بار و ریزش پوکه معدنی در جاده‌ها رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر تشدید برخورد با محموله‌های معدنی غیرمجاز، گفت: گاها دیده می‌شود که برخی نوجوانان کم سن و سال، کار رانندگی کامیون‌ها را در مسیر معادن بر عهده گرفته‌اند که این مسئله موجب بروز تصادفاتی نیز شده است.

فرماندار قروه در پایان خاطر نشان کرد: ریزش بار پوکه‌ها در جاده‌های شهرستان به دلیل عدم نصب چادر بارها جان شهروندان و رانندگان این مسیرها را به مخاطره انداخته است.

انتهای پیام/79009/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول