اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دشتستان خبر داد

اشتغال به تحصیل 35 هزار دانش‌آموز دشتستانی در مدارس این شهرستان

رئیس آموزش و پرورش دشتستان از اشتغال به تحصیل 35 هزار دانش‌آموز دشتستانی در مدارس این شهرستان خبر داد.

اشتغال به تحصیل 35 هزار دانش‌آموز دشتستانی در مدارس این شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عباسعلی اسدی ظهر امروز در نشست مسئولان آموزش و پرورش دشتستان ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به اهمیت کسب علم و دانش و ارائه گزارش در مورد فعالیت‌های آموزش و پرورش دشتستان پرداخت.

وی با اشاره به آیاتی از کلام‌الله قرآن مجید در مورد اهمیت کسب علم و دانش گفت: روشی که قرآن در مورد کسب علم و دانش به ما ارائه می‌کند روش تأمل، تفکر و تعقل است.

اسدی با اشاره به اهمیت علم و دانش در صدر اسلام افزود: در صدر اسلام تفکر و تعقل در مورد کسب علم و دانش رونق زیادی داشت و این دلیل توجه زیاد به این موضوع بود و ما نیز باید  در کسب علم و اندیشه به نگرش اسلام توجه بیشتری کنیم.

وی بیان کرد: دیدگاه اسلام به علم وسیع بوده و مرز جغرافیایی در کسب علم و دانش وجود ندارد.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان در ادامه با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت از دیدگاه بزرگان گفت: بزرگان بر این عقیده‌اند که اگر قلب آموزش و پرورش منظم بزند نبض سایر ارگان‌ها و نهادها نیز منظم‌تر خواهد زد.

وی یادآور شد: اگر ما معلمان و پدر و مادرها نتوانیم فرزندان را خوب تربیت کنیم آثار مخرب آن جامعه را فرا خواهد گرفت و این نشان دهنده این است که خانواده‌ها و مدارس نقش به‌سزایی در تعلیم و تربیت فرزندان دارند.

اسدی به انواع روش‌های تربیتی در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: بحث الگو سازی و الگو پردازی که در این موضوع پیامبران، ائمه اطهار (ع)، بزرگان، معلمان و پدر و مادر ها می‌توانند بهترین گزینه باشند و همچنین بحث توجه به موضوع دعا، نیایش و معرفت از جمله روش‌های تربیتی دین مبین اسلام است.

وی به ارائه گزارشی در مورد فعالیت‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس پرداخت و افزود: تدابیر لازم اتخاذ شده تا دانش‌آموزان دشتستانی در یک وضعیت با ثبات و آرام حضوری با نشاط و سلامت در مدارس شهرستان در روز اول مهر داشته باشند.

اسدی خاطرنشان کرد: عملیات ثبت‌نام از دانش‌آموزان دشتستانی با موفقیت صورت پذیرفته و بر اساس آمار موجود تعداد 35 هزار دانش‌آموز دشتستانی در مدارس این شهرستان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول