اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند خبر داد

اعطای تسهیلات و خدمات حمایتی به گندم‏کاران دماوندی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از اعطای تسهیلات و ارائه خدمات حمایتی گسترده به گندم‏کاران این شهرستان خبر داد.

اعطای تسهیلات و خدمات حمایتی به گندم‏کاران دماوندی

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری، وزیر جهاد کشاورزی و نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نسبت به افزایش کشت گندم پاییزه، خدماتی در این زمینه در دست اقدام دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این خدمات شامل تسهیلات، حمایت از ارائه نهاده‏هایی چون بذر و کود، خدمات بیمه‏ای و خدمات مکانیزاسیون است.

خلیلی با اشاره به کشت گندم به صورت دیم و آبی در شهرستان دماوند تصریح کرد: خدمات بیمه‏ای برای ایجاد انگیزه در کشاورزان و دلگرم کردن آنان صورت می‏گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه‏ای با همکاری و هماهنگی اداره‏هایی چون تعاون، کشاورزی و نظام صنفی انجام می‏شود، اضافه کرد: موارد بیمه دربرگیرنده خسارات ناشی از عوامل قهریه همچون طوفان، تگرگ، سرما، خشکسالی و ... است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: مبلغ تسهیلات در هر هکتار کشت گندم در دست بررسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

خلیلی از برداشت گندم در سال 91 از هزار و 750 هکتار زمین زراعی آبی و دیم در دماوند خبر داد و تصریح کرد: این مقدار عملکرد قابلیت افزایش تا حدود هفت هزار تن از سه هزار هکتار زمین آبی و دیم را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشور به گندم و با حمایت‏های جهاد کشاورزی، کشاورزان می‏توانند با کشت یا افزایش کشت این محصول استراتژیک، به خودکفایی ملی در بخش گندم کمک کنند.

انتهای پیام/2568/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول