اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز بهار تعلیم و تربیت

حوزه علمیه صدیقه طاهره (س) در انبارالوم افتتاح شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت صدیقه طاهره (س) در شهر انبارالوم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

حوزه علمیه صدیقه طاهره (س) در انبارالوم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امام جمعه دلند شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح حوزه علمیه صدیقه طاهره (س) در انبارالوم گفت: حوزه‎های علمیه نقش مهمی در تقویت مبانی دینی دارند و انسان را به حقیقت وجودی خود نزدیک کرده تا راه کمال و تعالی را بپیمایند.

حجت‎الاسلام علی‎اکبر نصرتی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو عنصر تاثیرگذار در رهایی یافتن انسان از جهل و تاریکی است، خاطرنشان کرد: تحول هر جامعه‎ای با تربیت و شکوفایی نیروی انسانی رقم می‎خورد که نیاز است توجه عمیقی به این موضوع شود.

حوزه‎های علمیه در تربیت اسلامی نقش‎آفرین هستند

وی با بیان اینکه لازمه اقتدار و عظمت جامعه در گرو توان علمی است، تصریح کرد: هر چه جامعه اسلامی خود را به سلاح علمی مجهزتر کند می‎تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

امام جمعه دلند با بیان اینکه حوزه‎های علمیه در تربیت اسلامی نقش‎آفرین هستند، یادآور شد: در شرایطی که دشمن از هر ابزاری برای کمرنگ کردن اعتقادات دینی جوانان استفاده می‎کند حوزه‎های علمیه می‎توانند مهمترین نقش را در تربیت دینی و اسلامی ایفا کنند.

دلند افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‎دهند نیاز مبرم به حوزه‎های علمیه برای بانوان احساس می‎شود که بتواند به بیان مسائل دینی برای زنان بپردازد البته باید توجه شود که اصلی‎ترین نقش طلاب و روحانیون خودسازی و در پی آن تربیت جامعه است.

وی از مسئولان خواست تا در تکمیل و تجهیز حوزه علمیه تلاش و جدیت داشته باشند و بیان داشت: انبارالوم از جمله شهرهایی است که نیاز شدید به حوزه‎های علمیه دارد و نیاز است در این زمینه توجه لازم از سوی مسئولان صورت بگیرد.

تحصیل 20 نفر از طلاب خواهر در حوزه علمیه صدیقه طاهره (س) انبارالوم

حجت‎الاسلام محمد شیخی، امام جمعه شهر انبارالوم نیز در این مراسم با تبریک بهار تعلیم و تربیت اظهار داشت: اگر به محتوای علمی توجه شود جامعه در مسیر درست حرکت خواهد کرد و به رشد و بالندگی می‎رسد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید 93-92 حوزه علمیه صدیقه طاهره (س) نسبت به جذب 20 نفر از طلاب خواهر مبادرت کرده است.

امام جمعه شهر انبارالوم با بیان اینکه زمینی برای تکمیل پروژه حوزه صدیقه طاهره(س) تهیه شده است، ابراز امیدواری کرد با همت آحاد مردم و مسئولان، ساختمان این حوزه در شأن طلاب و خواهران طلبه تکمیل شود.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول