اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهای بارانی در اردبیل

خسارت 500 میلیونی باران در گرمی

بارش باران در گرمی و سیلاب در این منطقه خسارت 500 میلیونی بر جای گذاشت.

خسارت 500 میلیونی باران در گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش باران در دو روز گذشته سبب آب‌گرفتگی معابر و بروز سیلاب در برخی مناطق استان شده است.

این بارندگی‌ها که در اغلب مناطق به صورت شبانه‌روزی ادامه داشته خساراتی را به راه‌های ارتباطی و در برخی موارد به واحدهای مسکونی و تجاری وارد کرده است.

به گفته فرماندار گرمی بارش باران در روز گذشته 500 میلیون تومان خسارت به اثاثیه، ابنیه، خیابان‌ها و راه‌های ارتباطی بخش موران و مرکزی این شهرستان وارد کرد.

محمود علایی علت آب‌گرفتگی معابر شهری را نبود کانال سیلاب عنوان کرد و افزود: آب‌گرفتگی و سیلاب موجب اختلال در روند رفت و آمد اهالی برخی از روستاها شده که گروه‌های راه‌ و شهرسازی برای رفع این مشکل در حال پاکسازی جاده‌ها هستند.

فرماندار گرمی یادآور شد: بارش باران در روز گذشته منجر به آب‌گرفتگی دو واحد مسکونی در گرمی شد.

همچنین بارش کم سابقه باران در اصلاندوز طی دو روز گذشته موجب آب‌گرفتگی بسیاری از معابر عمومی‌، خیابان‌ها و منازل مسکونی برخی محله‌های این شهر شد.

به گفته کرم ثروتی دهیار روستای گدایلو بارش باران در این منطقه موجب جاری شدن سیل در اطراف روستا و همچنین تخریب راه ارتباطی روستا شده است.

این بارندگی که با رعد و برق و وزش باد شدید همراه بود، موجب قطع جریان برق شهر و رعب و وحشت اهالی شد و خسارات زیادی به تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی وارد آورد.

بارش مداوم باران در اصلاندوز سبب خنکی هوا و روی آوردن مردم به لباس‌های زمستانی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طی دو روز گذشته شاهد بارش باران در سطح استان بوده‌ایم که بیشترین مقدار بارش در شهرستان‌های گرمی با 40 میلی‌متر و پارس‌آباد با 38 میلی‌متر ثبت شده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی اردبیل بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی امروز وزش باد تند استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرعت وزش باد در مناطق مرکزی استان نسبتاً شدید پیش‌بینی شده اما از عصر امروز آسمان استان غالباً ابری و در برخی مناطق همراه با رگبار باران و احتمال رعد و برق پراکنده می‌باشد.

این جو ناپایدار تا روز پنجشنبه ادامه داشته و در روز پنجشنبه آسمانی مه‌آلود با کاهش دما انتظار می‌رود.

انتهای پیام/62002/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول