اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور:

روند تولید پسته و گوجه‌فرنگی سالم در نیشابور آغاز شد

کارشناس مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور گفت: روند تولید محصول سالم پسته و گوجه‌فرنگی با صدور شش پروانه و مجوز اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی در شهرستان آغاز شد.

روند تولید پسته و گوجه‌فرنگی سالم در نیشابور آغاز شد

علیر‌ضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نیشابور اظهار داشت: تاکنون هشت پرونده برای متقاضیان تولید محصول سالم تشکیل شده و به مراجع مربوطه ارسال شده که اخیراً شش مورد از تقاضاها منجر به صدور پروانه «رعایت مرز بیشینه مجاز آفت‌کش‌ها و سموم» شده و بقیه نیز در حال پیگیری و صدور مجوز هستند.

وی با بیان این‌که مزارع با نظارت کارشناسان گیاه‌پزشکی و ناظران فنی اداره می‌شود، ادامه داد: مزارع کشاورزی متقاضیان اجرای این پروژه‌ها تحت پوشش طرح مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌ها هستند.

کارشناس مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به این‌که بر این اساس برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها از کارت زرد، تله‌های فرمونی و بازدیدهای میدانی بهره‌گیری شده است، عنوان کرد: استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها در تولید این محصولات در حد مجاز به میزان لازم و به موقع صورت گرفته و به حداقل ممکن تقلیل می‌یابد.

زارعی خاطرنشان کرد: در مزارع تولید محصول سالم که در حال حاضر دو محصول گوجه‌فرنگی و پسته را تحت پوشش قرار داده است، استفاده از روش‌های پیش‌آگاهی به‌منظور مبارزه به‌موقع و اصولی با آفات و بیماری‌ها نقش مهمی داشته و به جای به‌کارگیری کودهای شیمیایی از کودهای آلی، کودهای پوسیده دامی و محلول‌پاشی بهره گرفته می‌شود.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول