اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان:

نماز جمعه قوام نظام جمهوری اسلامی است

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: نماز جمعه قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما با نماز جمعه شناخته می‌شویم.

نماز جمعه قوام نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده امشب در جلسه عمومی ستاد نماز جمعه کوهبنان اظهار داشت: نماز جمعه میزان نظام جمهوری اسلامی است به گونه‌ای که هر اتفاقی که در داخل و بدنه نظام می‌افتد تا جمعه امکان مانور‌، قدرت‌، فراز و فرود‌ دارد، اما این اتفاق باید به یک جایی ختم شود که آن یوم الجمعه است. 

وی بیان داشت: خطبه‌های نماز جمعه است که ترازوی کار خود را برپا کرده و تمام آنچه اتفاق افتاده را تفسیر و تعدیل‌ می‌کند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان اذعان داشت: در فتنه 88 خطبه آتشین مقام معظم رهبری در نماز جمعه ‌که استغاثه‌، بیان درد دل‌ و هم اشاره و راهنمایی بود، تمام اتفاقات چند ماه را به یک تعادل رساند به گونه‌ای که منویات و بیانات ایشان آبی بر روی آتش بود‌.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: نماز جمعه قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما با نماز جمعه شناخته شده و می‌شویم، اینجاست که دشمنان حساسیت خاصی روی نماز جمعه ایران اسلامی دارند، لذا ما تأکید داریم که باید نماز جمعه باشکوه برگزار شود‌.

وی عنوان کرد: وقتی همه در کنار هم در صفوف به‌هم فشرده نماز جمعه قرار می‌گیریم، شعار نه شرقی نه غربی استفاده می‌شود، اینجاست که وقتی ریاست جمهوری ایران اسلامی در سازمان ملل صحبت می‌کند رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی می‌کند. 

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان بیان داشت: نماز جمعه بر خلاف تمام فعالیت‌های فرهنگی و دینی محل بروز اخلاص انسان‌ها است، زیرا در نماز جمعه هیچ چیز مادی نمی‌دهند، بلکه مؤمنان با عشق و شوق وصف ناشدنی خود را به مصلاهای نماز جمعه می‌رسانند تا به یک اصل مهم در قرآن کریم عمل کنند.

قاسمی‌زاده گفت: نماز جمعه ایران اسلامی با این ویژگی‌هاست که در دنیا یکتا و نظیری برای آن وجود ندارد، نماز جمعه ما ریشه در ولایت صاحب‌الزمان (‌عج‌) ‌دارد‌.

وی خطاب به هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد اظهار داشت: زمانی ما به عنوان هیئت امنا انتخاب می‌شویم باید طبق قوانین و ضوابط نظام مقد‌س جمهوری اسلامی حرکت کنیم و با مردم و خیرانی که به مساجد و بقاع متبرکه کمک می‌کنند رابطه خوبی داشته باشیم و هدایا و نذورات‌ آنان را در راه خودش خرج کنیم. 

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان بیان داشت: تمام فعالیت‌های هیئت امنای بقاع متبرکه باید طبق نقشه راهبردی سازمان باشد در غیر این صورت باید تعریف ریالی صورت پذیرد و با هماهنگی کار و فعالیت جدید انجام شود.

قاسمی‌زاده هیئت امنا‌ی مساجد‌، تکایا و بقاع متبرکه را به رعایت نظم و انضباط در کارها توصیه کرد و افزود: این امر مورد توجه امیر‌مؤمنان علی ( ع) بوده است، لذا ما باید بر این امر حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم تا کارها و فعالیت ما بهتر به سر‌انجام برسند.

وی تصریح کرد: در بحث خدام دولت نهم و دهم یک اقدام بسیار منطقی برداشت و زمینه را برای بیمه تمام خادمان مساجد و بقاع متبرکه فراهم کرد، اگر چه بار مالی فراوانی بر دولت تحمیل شد، اما این کار به لطف خداوند اجرایی شد که امروز ما شاهد نتایج ارزشمند و مثبت آن هستیم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به کمک‌های مالی دولت نهم و دهم به مساجد و اماکن مذهبی گفت: در این دولت مبنای کمک به مساجد قانونی شد.

قاسمی‌زاده در پایان بیان داشت: هیئت امنا باید بر کار خدام نظارت جدی داشته باشند تا آنان کار خود را به خوبی انجام دهند از طرفی هیئت امنا باید به گونه‌ای‌ عمل کند که نیاز زندگی خدام نیز فراهم شود که در بعضی از مساجد و تکایا به این امر کمتر توجه می‌شود‌.

انتهای پیام/80012/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول