اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مرند:

شهرداری مرند منطقه گردشگری پیام را متحول می‌کند

شهردار مرند با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و هدایت مشارکت‌های مردمی در مرند شاخص کشوری دارد، گفت: شهرداری مرند با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی منطقه گردشگری پیام را متحول می‌کند.

شهرداری مرند منطقه گردشگری پیام را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، سیدرضا هاشمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این مطلب که سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و هدایت مشارکت‌های مردمی در مرند شاخص کشوری دارد، گفت: در این رابطه برای یکسان‌سازی و ارائه مجموعه امور خدماتی و برنامه‌های عمران شهری نیازمند شناسایی و تأمین منابع درآمدی جدید و پایداری هستیم که این امر با اجرایی شدن لایحه نظام درآمدی پایدار شهرداری‌ها بیش از گذشته قابل دسترسی خواهد بود.

*فاز دوم طرح جامع ساماندهی و تجهیز مبادی ورودی و خروجی مرند

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمران شهری، تحقق بخشی اهداف مدیریت واحد شهری، توجه ویژه به مدیریت پسماندهای شهری، ساماندهی امور حمل و نقل و ترافیک درون شهری، شناسایی منابع درآمدی جدید و پایدار، ایجاد و توسعه مراکز جدید رفاهی و تفریحی را از دیگر اهداف مهم این شهرداری در طول سال‌جاری برشمرد و افزود: فاز دوم طرح جامع ساماندهی و تجهیز مبادی ورودی و خروجی شهر ترانزیتی مرند بر اساس شاخص‌های جدید عمران و مبلمان شهری عملیاتی خواهد شد.

*برخورداری شهروندان مرندی از خدمات نوین شهری و توسعه همگون مناطق مختلف شهری

هاشمی بر ضرورت ارتقا بخشی مجموعه خدمات اداری و نیز بهبود تعاملات سازنده با مراکز اداری جهت روان‌سازی برنامه‌های مختلف عمران شهری تأکید کرد و گفت: برخورداری شهروندان مرندی از خدمات نوین شهری و توسعه همگون مناطق مختلف شهری از اصول مهم شهرداری مرند قلمداد می‌شود.

وی همچنین بر ایجاد تسهیلات لازم جهت برخورداری عموم مردم از خدمات تخصصی شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: فضای کاری شهرداری‌ها باید به محیطی شاداب برای جلب مشارکت‌های مردمی و تعالی اهداف فرهنگی و اجتماعی مناطق شهری تبدیل شود و در این خصوص نیز تقویت تعامل و همکاری مراکز اداری با شهرداری‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شرایط لازم برای توسعه و عمران پایدار مناطق مختلف شهری بیش از گذشته فراهم شود.

وی همچنین اجرای برنامه دو هفتگی دیدار چهره به چهره مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر مرند با اهالی مناطق مختلف شهری را گامی بزرگ در مسیر دستیابی به نتایج سازنده خدمات عمرانی و خدمات شهری و شناسایی و ارج‌گذاری به مطالبات قانونی شهروندان مرندی برشمرد و گفت: شهرداری و اعضای شورای اسلامی در انجام مسئولیت اداری و خدمت صادقانه به شهروندان از هیچ کانون تصمیم‌گیری و برنامه‌ریز سیاسی و جناحی تأثیری نمی‌پذیرند و فقط بر اساس چارچوب وظایف قانونی و خواسته‌های مردمی و کسب رضای الهی عمل می‌کنند.

*عملیاتی کردن فاز دوم پارک جنگلی یوری تپه

شهردار مرند همچنین از برنامه‌ریزی و اقدام این شهرداری برای عملیاتی کردن فاز دوم پروژه پارک جنگلی یوری تپه و نیز اجرای پارک جدید بانوان و پایانه مسافری برون شهری مرند در طول سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های کلینیک بهداشتی و درمانی کارکنان اداری و خدماتی، مجتمع رفاهی و فرهنگی ازدواج آسان، موزه تاریخی حمام قاضی، سایت رفاهی و گردشگری قلعه مانداگارانا و امامزاده احمد(ع)، مجتمع فرهنگی، ورزشی و نیز توسعه و تجهیز مبلمان شهری مبادی ورودی و خروجی شهر در دستور کار شهرداری مرند قرار دارد.

*اجرایی کردن طرح شهروند الکترونیکی

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این شهرداری و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر مرند برای ارائه تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران بخش گردشگری این شهر ترانزیتی، اظهار کرد: برای تحقق اهداف و برنامه‌های مصوب طرح توسعه جامع شهر مرند سعی بر آن است که با در نظر گرفتن موقعیت ویژه جغرافیایی و ظرفیت‌های سرشار اقتصادی و فرهنگی منطقه اقدامات اساسی برای حل و فصل نارسایی‌های عمومی حوزه شهری و تسریع بخشی به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری قابل سرمایه‌گذاری در اولویت قرار بگیرد.

وی همچنین به اهتمام مدیریت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر مرند برای اجرایی کردن طرح شهروند الکترونیکی اشاره کرد و افزود: استفاده از نیروهای متخصص امور عمران شهری و بومی‌سازی پروژه‌های خدمات شهری و تکریم ارباب رجوع در حوزه نهاد شهرداری از اهداف اولویت‌دار اعضای شورای اسلامی و شهرداری مرند محسوب می‌شود.

*ساماندهی حاشیه‌نشینی مرند

هاشمی با بیان این مطلب که عوامل شهرداری مرند ملزم به پاسخگویی شفاف و ارائه خدمات شهری نوین به شهروندان هستند، خاطر نشان کرد: برای توسعه فنی ساختار فیزیکی طرح‌های شهرسازی نوین و پایدارسازی المان جدید عمران شهری مناطق حاشیه‌نشین شهر مرند شناسایی و ساماندهی خواهند شد.

*توسعه عمران شهری با مشارکت بخش خصوصی

وی از مطلوب بودن وضعیت شکل‌گیری پروژه‌های مهم مشارکتی بیمارستان تخصصی پزشکان، مجتمع تجاری و خدماتی میدان امام خمینی، برج تجاری و مسکونی قائم، کوی مسکونی و خدماتی اطبا با مجموع سرمایه‌گذاری اولیه بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال در حوزه شهرداری مرند خبر داد.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص شهرداری در سال جدید اظهار کرد: یکی از مهمترین محورهای فعالیت شهرداری توجه به توسعه عمرانی شهر با مشارکت بخش خصوصی است و در همین راستا شهرداری مرند اجرای چندین طرح زیربنایی، عمرانی، رفاهی و تفریحی را با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار خود قرار داده که با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران به زودی اجرای آن‌ها آغاز خواهد شد.

*تله کابین مرند با سرمایه‌گذاری اتریش و ترکیه

شهردار مرند به چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در همایش سرمایه‌گذاری تبریز بعد از تبریز نخستین شهرداری در بین شهرداری‌های استان بودیم که یک هزار و چهار میلیارد و 500 میلیون تومان تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی امضا کردیم که با چند مورد از آن‌ها به زودی در زمینه احداث بازارچه خشکبار، هتل پنج ستاره، سایت تله کابین یوری تپه با حضور سرمایه‌گذاران مطرح ایرانی، ترکیه‌ای و اتریشی قرارداد منعقد خواهد شد.

*حادثه‌خیز بودن ورودی شهرک بعثت/ احداث زیرگذر بعثت

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن ورودی شهرک بعثت گفت: کار احداث زیرگذر بعثت از امروز آغاز شده است و امیدواریم در کمترین زمان این زیرگذر را احداث و به اتمام برسانیم تا ساکنان این منطقه با آرامش خاطر به ایاب و ذهاب بپردازند.

شهردار مرند با اشاره به علت تاخیر در پروژه بهسازی و سنگ فرش کردن رودخانه‌های داخل شهر گفت: کار مطالعه انجام پروژه سنگ فرش کردن رودخانه‌های داخل شهر طی تفاهم‌نامه‌ای به اساتید رشته عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند محول شده که انشاءالله پس از انجام مطالعات و بر اساس طرح ارائه شده، پیمانکار پروژه را آغاز خواهد کرد و علت تاخیر صرفا همین مسئله بود که نخواستیم کاری بدون مطالعه انجام گیرد که در آینده مشکلات و تبعات آن دامن شهر را بگیرد.

هاشمی همچنین از آمادگی مشارکت شهرداری مرند با سرمایه‌گذاران خارجی برای تجهیز و توسعه فضاهای رفاهی و خدماتی منطقه گردشگری پیام خبر داد و گفت: این منطقه با برخورداری از مجموعه ظرفیت‌های بزرگ تفریحات زمستانی و تابستانی و نیز مناظر بدیع فصول چهارگانه سال و استقرار در گلوگاه ترانزیتی ایران به اروپا می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین مرکز توریستی و گردشگری شمال‌غرب کشور مطرح شود.

انتهای پیام/60007/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول