اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج جامعه زنان شاهرود:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه وظیفه بسیج است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان شاهرود گفت: بسیج حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و یکی از مهم‎ترین دستاوردهای انقلاب، تکریم و افزایش منزلت بانوان در جامعه است.

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه وظیفه بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، طاهره سیفی ظهر امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت‌های بسیج در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: بسیج جامعه زنان با توجه به تکلیف خود در این زمینه با همکاری حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج خواهران در مساجد و محلات گام‌های مؤثری را برداشته و اقدامات عملی در این خصوص انجام داده است.

وی افزود: برگزاری جلسات هم‌اندیشی و هم‎فکری بسیجیان با موضوع عفاف و حجاب در پایگاه‌های بسیج خواهران و حوزه‌های مقاومت، هماهنگی و همکاری در برپایی غرفه‌های ریحانه در سطح شهرستان با موضوع حجاب و عفاف در همین راستا انجام شده است.

سیفی خاطرنشان کرد: همکاری و ایجاد غرفه ریحانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاس شهرستان و عرضه محصولات اسلامی عفاف و حجاب، اجرای طرح‌های چهره به چهره عفاف و حجاب در حلقه‌های صالحین پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران نیز عملی شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان شاهرود بیان کرد: علاوه بر این اقدامات، هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های محلات اقداماتی در خصوص شناسایی معروفات محله و کمک به زنان سرپرست خانوار در امرار معاش آنان و قرار گرفتن زیرپوشش مراکز امدادرسان انجام داده‌‏اند و این‏ها از برنامه‌های بسیج جامعه زنان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

وی تأکید کرد: بسیج جامعه زنان خود را موظف به انجام فریضه عفاف و حجاب در جامعه و کمک به فرهنگ‌سازی و ترویج و گسترش این فرهنگ متعالی می‌داند و در این مسیر تمام تلاش خود و امکانات را بسیج کرده است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی حجاب و عفاف در شاهرود

توران رستمیان، فرمانده بسیج خواهران فاطمه الزهرا (س) شاهرود نیز با بیان اقدامات این حوزه مقاومت در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی حجاب و عفاف در سطح حوزه و پایگا‌ه‎های بسیج، برگزاری همایش‌های حجاب و عفاف در پایگاه‌ها با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، برپایی طرح چهره به چهره حجاب و عفاف در حلقه‌های صالحین را می‌توان از اقدامات این حوزه عنوان کرد.

وی تأکید کرد: ترویج الگوهای برتر بانوان نمونه و تقدیر از زنان فعال در عرصه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ سیره شهدا و زنان شهیده از برنامه‌های دیگر حوزه فاطمه (س) در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین بانوان است.

ببسیج یک حرکت عاطفی و منطقی است

یک کارشناس عقیدتی نیز گفت: بسیج در باطن یک حرکت عاطفی و منطقی است.

فخرالسادات طباطبایی‌فر اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ است و اگر بخواهیم فرهنگ را در یک جمله تعریف کنیم، باید به پیشرو بودن در همه عرصه‌های زندگی توجه داشت.

وی به پیام حضرت امام خمینی (ره) در سال 1367 اشاره کرد و افزود: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی طراوت وصل و حدیث عشق می‌دهد.

این کارشناس عقیدتی تصریح کرد: بسیجی همواره برای به صحنه آمدن و حضور در میدان همیشه حاضر است.

طباطبایی به ویژگی‌های بسیجی اشاره کرد و گفت: بسیجی باید از سه بعد فکری ـ معرفتی و اخلاقی و تربیت اسلامی و بعد بصیرتی برخوردار باشد.

وی افزود: بسیجی باید مصلح به ایمان صادقانه، منطق مستحکم و عزم پولادین باشد؛ همچنین باید چراغ ایمان در وی فروزان بوده و با خدا و قرآن ارتباط داشته باشد.

این کارشناس عقیدتی تأکید کرد: بسیجی بودن همان فعال بودن، خالص بودن و برای اهداف متعالی کار کردن و با گذشت بودن و جدی گرفتن رابطه با خداست.

طباطبایی افزود: بسیجیان در بعد بصیرتی باید روز به روز بر آگاهی خود افزوده و روی ریزترین پدیده‌های فکری دنیا، فکر و تحلیل کنند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول