اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

دفاع مقدس بیشترین ظرفیت‌های باطنی ملت را پای کار آورد

امام جمعه شاهرود گفت: دفاع مقدس بیشترین ظرفیت‌های باطنی ملت مسلمان ایران را پای کار آورد و این دفاع در هر مکان و زمانی این کاربرد را خواهد داشت.

دفاع مقدس بیشترین ظرفیت‌های باطنی ملت را پای کار آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی در جمع طلاب زن شاهرود در سخنانی با بیان اینکه استادان محور پرورش اخلاق و آداب و علم هستند، گفت: اساتید فرهنگ‌سازان نامرئی جامعه هستند و باید تلاش کرد تا در تمام مراکز تحصیلی، از فرهنگ‌سازانی استفاده شود که متعهد و پایبند به اصول و عقاید دین مبین اسلام باشند.

وی افزود: حضور برخی افراد غرب‎زده در تدریس دانشگاه‌ها خطری جدی برای اسلام و انقلاب است و اگر این خطر جدی گرفته نشود، به زودی نسلی خواهیم داشت که با تضاد میان آرمان‎های واقعی و اصیل اسلامی و فرهنگ پوچ و بی‌هدف غرب، سرگردان خواهد شد.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: اگر آن‎ها تشخیص درستی نداشته باشند و به ظواهر رجوع کنند، دچار انحراف خواهند شد و این نیاز دارد که ما از تمام ظرفیت نیروی انسانی خود به درستی و به طور هدف‎مند استفاده کنیم.

ترابی با بیان خاطراتی از دفاع مقدس و شهدای روحانی خاطرنشان کرد: در جنگ صحنه‌هایی را تجربه کردیم که فقط مختص جنگ بود؛ ایثارها، صبوری‌ها، از خودگذشتگی‌ها، آماده و پا به رکاب بودن‌ها و تبعیت‌های عاشقانه از ولایت و ... را در جنگ دیدیم که در هیچ زمان دیگری تکرار نخواهد شد.

وی با تأکید بر این نکته که دفاع بیشترین ظرفیت باطنی یک ملت را پای کار می‌آورد، افزود: فرقی نمی‌کند خانمی در دورترین روستای کشور لباسی را با این نیت که به تن رزمنده‌ای در سرمای استخوان‏‌شکن گرما بخشد، تهیه کرده باشد یا عالمی در گوشه‌ای به نیت شریک شدن در دفاع از شرف و عزت و ناموس دعا کند؛ این‏ها از برکت‏‌های دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه شاهرود بیان کرد: همه این‎ها ظرفیت‌های باطنی ملتی بود که پای کار آمدند و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت از انقلاب دفاع کردند.

ترابی با اشاره به اینکه دست پنهان خدا در دفاع مقدس آشکار شد، عنوان کرد: خدا همیشه هست و هوای مسلمانان را داشته و با مؤمنان همراهی کامل را دارد و همین است که امروز باعث شده در دنیا فضایی از انفجار نور خدا و اهل بیت (ع) ایجاد شود.

انتهای پیام/2249/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول