اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه عصر امروز تاکید شد

اصرار شورای شهر اردبیل بر ساخت فرهنگسرای ویژه بانوان

جلسه شورای شهر اردبیل در حالی برگزار شد که اعضای شورای شهر بر ساخت فرهنگسرای ویژه بانوان در پارک بانوان تاکید کردند.

اصرار شورای شهر اردبیل بر ساخت فرهنگسرای ویژه بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که عصر امروز و با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، در ابتدا اعضای شورای شهر با قرارداد دو ساله رفت و روب و تنظیف شهری به ارزش 22 میلیارد تومان موافقت کردند که در این زمینه سخنگوی شورای شهر گفت: ما امیدواریم پیمانکار جدید در رفت و روب شهری با دقت نظر بیشتر اقدام کند و کمبود سطل زباله و برخی دغدغه‌های تنظیف شهری برطرف شود.

محمد فیضی افزود: همه انتظار دارند که در بحث خدمات شهری برخی اشکالات به ویژه قصور و کوتاهی پیمانکار در جمع‌آوری زباله‌ها برطرف شود.

در این ارتباط رئیس شورای شهر اردبیل نیز به جمع‌بندی نظرات کمیسیون خدمات شهری اشاره کرد و ادامه داد: امر تنظیف شهری و رفت و روب یکی از دغدغه‌های جدی اعضای شوراست در حالی که ما با اصل قرارداد هیچ مخالفتی نداریم بلکه معتقدیم براساس احساس مسئولیت کارها به شکل مطلوب انجام شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری تصریح کرد: ‌اعضای شورای شهر انتظار دارند پیمانکار جدید با دلگرمی بیشتر به خاطر افزایش مدت قرارداد کارها را به سرانجام برساند و ضروری است در این زمینه نظارت مستقیم شهرداری انجام شود تا هرگونه کوتاهی و قصور مورد مؤاخذه قرار گیرد.

وی گله‌مندی برخی از شهروندان را در امر رفت و روب شهری و تهدیدی که جمع نشدن زباله‌ها در ایجاد بیماری و نگرانی‌های ناشی از امنیت و سلامت جامعه ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: برخی کوتاهی‌ها در این زمینه سلامت شهروندان را به خطر انداخته و از نظر اقتصادی نیز به خانواده‌ها ضرر و زیان وارد می‌کند که این امر در مناطق حاشیه شهر بیشتر دیده می‌شود.

سرداری از پیمانکار جدید خواست تا این دغدغه‌ها را لحاظ کرده و با توجه به سعه‌صدر شورا در انعقاد قرارداد دو ساله با رغبت و علاقمندی بیشتر تلاش کرده تا اسباب آرامش و رضایتمندی مردم نیز فراهم آید.

رئیس شورای شهر اردبیل ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران و زحمتکشان عرصه رفت و روب را ضروری اعلام کرد و یادآور شد: انتظار ما این است که در این زمینه نیز اقدامات لازم و اساسی صورت بگیرد.

اما دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با انتقاد از وضعیت آشفته و به هم ریخته دست‌فروش‌ها در سطح شهر اردبیل و تصرف پیاده‌روها از سوی آنها بیان کرد:‌ در بعد نظارتی و کنترلی باید مأموران شهرداری بیش از گذشته مراقب باشند و جلوی اقدامات نامناسب در این زمینه را بگیرند.

رحیم آقازاده در ادامه گفت: اکثر شهروندان گله‌مند وضعیت ناجور جوی‌‌ها و آب‌روها هستند که انتظار می‌رود شهرداری با دقت نظر بیشتر در این زمینه به شستشو و کارهای عمرانی بیش از گذشته توجه کند.

اما حسین افسانه دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در مورد اقدام شهرداری در آسفالت معابر و کوچه‌های شهرک‌های مختلف افزود: باید شهرداری در قراردادهای خود به گونه‌ای اقدام کند تا توقعات و انتظارات ساکنان شهرک‌ها در ارائه خدمات جامع‌تر بدون تحویل کلی و کامل برطرف شود.

وی تصریح کرد: باید در تحویل گرفتن شهرک‌ها نیز دقت نظر صورت بگیرد تا مبادا دچار برخی قصور و کوتاهی‌ها شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در ارتباط با موضوع احداث فرهنگسرا در مجموعه پارک بانوان در اردبیل خاطر نشان کرد: سال‌ها اسکلت نیمه کاره‌ای در این مجموعه باقی‌مانده بود که در بازدید از این محل مقرر شد این پروژه نیمه‌تمام به یک مجموعه پذیرایی و خدماتی تبدیل شود.

جواد زنجانی اضافه کرد: در این زمینه شهرداری در یک معماری مناسب پروژه را به شکلی شایسته آماده کرده که می‌تواند با کاربری فرهنگی و هنری از آن استفاده کرد.

ذکی‌الله خوشبخت دیگر عضو شورای شهر پیشنهاد کرد این مجموعه تبدیل به فرهنگسرای ویژه بانوان شود تا بانوان بتوانند از این فضای فرهنگی و معنوی استفاده کنند.

ولی نعمتی دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به کمبود فضای فرهنگی و هنری در سطح شهر اردبیل بیان کرد: بهتر است از این فضا به عنوان تئاتر شهر استفاده شود تا شاهد اجراهای عمومی تئاتر و برپایی برنامه‌های موسیقی در این مجموعه فرهنگی، هنری به شکل عمومی برای خانواده‌های اردبیلی باشیم.

انتهای پیام/62003/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول