اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه خاش:

وصیت شهدا به زنان حفظ حجاب بود

فرمانده بسیج سپاه شهرستان خاش گفت: نخستین توصیه و وصیت شهدا به مردم حمایت از ولایت فقیه بوده است و نخستین وصیت شهدا به خواهران حفظ حجاب بود.

وصیت شهدا به زنان حفظ حجاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، موسی اصغری اظهار داشت: در تمام کشورها بحث جنگ همچنان ادامه دارد ولی در نظام اسلامی ودر اسلام ما چیزی به نام جنگ نداریم.

فرمانده سپاه خاش گفت: همیشه دفاع و جهاد در راه خدا و دفاع از ارزش‌های اسلامی در نظام اسلامی بوده است و دشمن همیشه می‌خواهد این ارزش‌ها را از بین ببرد و نابود کند.

وی اذعان داشت: درست است که جنگ تمام شده، اما شکل جنگ عوض شده است در آن زمان جنگ سخت بوده است اما امروزه ما شاهد جنگ نرم هستیم.

اصغری ضمن این که ما باید ارزش‌های دفاع مقدس و 8 سال جنگ تحمیلی را به آیندگان منتقل کنیم، خاطر نشان کرد: جنگ به ظاهر تمام شده، اما ارزش‌های دفاع مقدس تمام نشده است.

وی در زمینه شهدای زن و نیز نقش شهدای زن در پشتیبانی در 8 سال جنگ تحمیلی گفت: به کارگیری واژه شیرزنان در فرهنگ واژگان ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس چندان بیراه نیست.

اصغری بیان کرد: در دوران مبارزات اسلامی علیه رژیم ستم‌‏شاهی و هم‌چنین هشت سال دفاع مقدس زنان غیور و همیشه در صحنه این مرز و بوم اسلامی دوشادوش مردان در جبهه‏‌های حق علیه باطل مبارزه کردند.

فرمانده سپاه خاش افزود: وجود 7 هزار شهیده زن در میان اسامی متبرک شهدای هشت سال دفاع مقدس خود سندی محکم بر خدمات شایسته این قشر ولایی و انقلابی است.

وی ادامه داد: امروز نیز بانوان فداکار ایران اسلامی به عنوان اسوه و الگوی سایر زنان کشورهای منطقه و جهان در جریان بیداری‏‌های اسلامی نقشی بسزا ایفا می‌‏کنند.

این مسئول رمز موفقیت جمهوری اسلامی را توکل بر خدای متعال و وجود پربرکت ولی فقیه بعنوان رهبر و فرمانده کل قوا بیان کرد.

وی بیان کرد: دفاع مقدس نوع خاصی از جنگ است که در مقابل تجاوز بیگانگان و از طرفی مطابق با هنجارهای دینی و اعتقادی پذیرفته شده در جامعه است لذا دارای ارزش دینی و اجتماعی است ماننددفاع از خود، دفاع از ناموس، دفاع از وطن و دفاع از مظلومان.

اصغری ابراز داشت: بیش از سه دهه از دفاع مقدس می گذرد و تاریخ ایثار و آزادمردی و مقاومت غیور مردان ما را ثبت کرده است، در دوران دفاع مقدس، دشمن وحشیانه ترین کارها را با رزمندگان ما انجام داد اما ملت ایران غریبانه دفاع کرد و افتخار آفرید.

وی در مورد شخصیت والای زن نیز گفت: نخستین توصیه و وصیت شهدا به مردم حمایت از ولایت فقیه بوده است و نخستین وصیت شهدا به خواهران حفظ حجاب بود.

وی کسب حلال توسط والدین و محبت اهل بیت را از عوامل تربیتی دانست که عامل حرکت شهدا در مسیر شهادت بوده‌اند.

حجت الاسلام قربانی در پایان یادواره زنان ایثارگر شهرستان خاش صبر و استقامت مادران و خواهران شهدا و زنان ایثارگر را در پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل ستودنی دانست.

در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از مادران شهدا و زنان ایثارگر شهرستان خاش تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است: این مراسم با حضور تمامی فرماندهان نظامی و امامان جمعه و نیز مسئولان و خواهران بسیجی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات شهرستان خاش برگزار شد.

انتهای پیام/75004/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول