اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله استان قم:

11 هزار تن گندم، هر ماه در قم مصرف می‌شود

مدیرکل غله استان قم میزان مصرف گندم در این استان در هر ماه را 11 هزار تن عنوان کرد و افزود: در زمینه پرداخت قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان هیچ بدهی نداریم.

11 هزار تن گندم، هر ماه در قم مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فرهاد زارعی پنجشنبه شب در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار کرد: در سال‌جاری نسبت به خرید 4 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان اقدام شده است.

وی مصرف ماهانه گندم در استان قم را 11 هزار تن عنوان کرد و افزود:‌ گندم قبل از ورود به سیلو ارزیابی شده و گندم‌های بی‌کیفیت وارد مرغداری‌ها می‌شوند.

مدیرکل غله استان قم با اشاره به اینکه نیاز استان قم به گندم از دیگر استان‌ها و گندم وارداتی تامین می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه امسال میزان بارندگی در استان قم کم بود، سن‌زدگی گندم بالا بود.

وی ظرفیت سیلوی قم را 120 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: این ظرفیت با احتساب انبارها به 140 هزار تن می‌رسد و گندم مورد نیاز در شرایط بسیار مناسب نگهداری می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه پنج کارخانه آرد در استان قم فعال هستند، یادآور شد: نظارت بر کارخانه‌های آرد بسیار دقیق بوده و حتی کد عاملیت نانوایی‌ها بر روی کیسه‌های آرد درج می‌شود.

وی تعداد نانوایی‌های فعال در استان قم را 850 واحد نانوایی عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد 240 واحد نانوایی سنگک،‌ 240 واحد نانوایی لواش، 120 واحد نانوایی بربری، 50 واحد تافتون،‌ 120 واحد روستایی و مابقی خشکه پزی و نان فانتزی است.

مدیرکل غله استان قم با بیان اینکه نظارت کامل بر روی نانوایی‌های قم وجود دارد، افزود: نان سنگک قم بالاترین کیفیت را در کشور دارد و در زمینه نان بربری نیز وضعیت خوبی داریم.

وی میزان خریداری گندم در کل کشور را چهار میلیون و 800 هزار تن اعلام کرد و گفت: ما در استان قم در زمینه پرداخت قیمت گندم به کشاورزان بدهی نداریم و قیمت گندم پس از خریداری شدن از کشاورزان ظرف زمان اندکی به حساب آنان واریز می‌شود.

انتهای پیام/2258/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول