اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزینه مطرح برای تصدی پست شهرداری بناب به عنوان شهردار خوی انتخاب شد

شورای شهر بناب همچنان اندر خم یک کوچه

بعد از برگزاری انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شهردار بناب جزو رئوس اخبار محافل مختلف شهری بناب به ویژه جلسات منتخبان جدید شورای اسلامی شهر بناب بود.

شورای شهر بناب همچنان اندر خم یک کوچه

 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، اعضای شورای اسلامی شهر بناب با دعوت از چندین نفر اعم از بومی و غیربومی نسبت به دریافت و مطالعه برنامه‌های کاری آنها برای چهار سال آینده این شهر اقدام کردند تا از بین آنها یک نفر بر اریکه شهرداری بناب تکیه زند.

اما برخلاف ادعاهای برخی اعضای شورای اسلامی شهر بناب در مورد انتخاب شهردار آینده شهر، به دلیل برخی معاملات سیاسی و پشت پرده در نهایت با پنج رأی موافق، سه رأی مخالف و یک رأی ممتنع به حکم ابقای بابازاده شهردار فعلی بناب مهر تأیید زدند و با این کار خود ضمن پشت پا زدن به شعارهای تبلیغاتی خود و همچنین نشان دادن چهره واقعی خویش به مردم، مشخص شد که آنها پیام واقعی رأی مردم بناب را که با انتخاب خود ترکیب اعضای شورای اسلامی شهر را نسبت به دوره قبل عوض کردند تا اعلام کنند که «نسبت به وضعیت حاکم بر شهر رضایت ندارند»، دریافت نکرده‌اند!

آنچه در این میان بیشتر قابل تأمل و بررسی است اینکه در بین گزینه‌های شهرداری بناب افرادی همچون عبداللهی و تیزپاز در جلسات شورا حاضر شدند و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

حال صرف نظر از سوابق کاری و عملکرد گذشته ایشان، برخی اعضای شورای شهر بناب به جای اینکه به برنامه رأی دهند، تلاش کردند فردی را به عنوان شهردار برگزینند که از هر لحاظ ضعیف‌تر از خودشان باشد تا در موضع برتر بتوانند نظرات و درخواست‌های خود را به کرسی بنشانند.

جالب‌تر اینکه برخی از این اعضا در توجیه عملکرد ضعیف خود در مورد انتخاب شهردار افراد مذکور را به فلان شخص و فلان جریان منتسب کردند و برخی دیگر برنامه‌های ارائه شده از سوی آنها را برای توسعه آینده بناب مناسب ندیدند!

اما محض اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر و به ویژه مردم عزیز بناب باید اعلام کنیم که عبداللهی یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری بناب با کسب 10 رأی اعضای شورا به عنوان شهردار شهرستان ویژه میاندوآب انتخاب شد و گزینه دیگر یعنی تیزپاز نیز در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر ویژه خوی با کسب اکثریت آرا به عنوان شهردار این شهرستان معرفی شد. شهری که به عنوان دومین شهر از لحاظ جمعیت و وسعت در استان آذربایجان غربی واقع شده و به مراتب بزرگ‌تر از بناب است و قطعاً این فرد قابلیت‌هایی داشته که به عنوان شهردار خوی انتخاب شده است.

از این‌رو یکی از شاخصه‌های لازم برای انتخاب شهردار می‌تواند ملی بودن باشد. چرا که چهره ملی می‌تواند برای شهر بناب امتیاز خوبی به ویژه برای جذب بودجه‌های دولتی باشد. البته این شخص می‌تواند بومی باشد و در عین حال چهره ملی نیز داشته باشد. از طرفی برای گزینش شهردار دو عامل علم و تجربه نیز از آیتم‌های مهم است.

و بالاخره آنچه در روزهای اخیر و بعد از انتخاب شهردار شاهد آن هستیم، نصب انواع پارچه و پلاکارد در میادین مختلف شهر از ناحیه شورای شهر خطاب به شهردار است که به وسیله آنها انتخاب خودشان را از طرف شورای شهر تبریک و تهنیت عرض کرده‌اند.

لابد خواسته‌اند به مردم بناب نشان دهند که شهردار منتخب آنها چقدر مقبولیت دارد؟!

خوش بود گر محک تجربه آید به میان              تا سیه روی شود هرکه در او

انتهای پیام/60004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول