اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی:

حوزه هنری خراسان شمالی نگاه ویژه‌ای به هنر تئاتر دارد

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: حوزه هنری این استان نگاه ویژه‌ای به هنر تئاتر دارد.

حوزه هنری خراسان شمالی نگاه ویژه‌ای به هنر تئاتر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، میثم مرادی‌بیناباج اظهار کرد: این استان از دیرباز محفلی برای برگزاری جشنواره‌های سراسری و منطقه‌ای، از جمله جشنواره رضوی و جشنواره منطقه‌ای فجر بوده است و شاید دلیل این امر استقبال مردم استان از هنر نمایش است.

وی جشنواره تئاتر سوره ماه را یکی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های کشور در زمینه تئاتر دانست و افزود: ابتکار عمل دست اندرکاران در برگزاری این جشنواره به صورت منطقه‌ای باعث شد علاوه بر اینکه آثار به صورت متمرکز در تهران مورد ارزیابی قرار گیرند، در مناطق مختلف کشور هم آثار نمایشی برای علاقه‌مندان به روی صحنه برود.

مرادی‌بیناباج اظهار کرد: میزبانی این همایش، یک ظرفیت و مزیت برای انتخاب شهر بجنورد،جهت برگزاری همایش منطقه‌ای تئاتر ماه بود و امیدواریم در سال‌های بعد نیز میزبان گروه‌های نمایشی در این استان باشیم.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه حوزه هنری خراسان شمالی در زمینه تبلیغات شهری برای برگزاری این همایش فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است، گفت: این مرکز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری استان و چندین مرکز تبلیغاتی، اطلاع رسانی عمومی را در سطح شهر انجام داد و اگر این تبلیغات هم در سطح شهر صورت نمی‌گرفت، باز هم به دلیل فرهنگی بودن مردم استان به طور قطع از آثار نمایشی چنین استقبال خوبی صورت می‌گرفت.

وی استان خراسان شمالی را متشکل از پنج قومیت فرهنگی دانست و افزود: این استان اقلیم و گنجینه معرفت‌ها نامیده می‌شود، جایی که قومیت‌های مختلف در کنار هم حضور دارند و با احترام زندگی می‌کنند که هر کدام از این قومیت‌ها پیشینه غنی از فرهنگ خود را به همراه دارند.

مرادی‌بیناباج با اعلام حمایت ویژه از هنر تئاتر توسط حوزه هنری استان خراسان شمالی اظهار کرد: این مرکز از دو سال گذشته که فعالیت‌های نرم افزاری خود را آغاز کرده است، در نخستین اقدام خود کارگاه‌هایی با موضوعات هنری از جمله کارگاه آموزشی نمایش برپا کرد که به صورت هفتگی و مستمر برگزار شد و از خلال برگزاری آن کارگاه‌ها به تعداد زیادی از چهره‌های جوان و مستعد در زمینه هنر نمایش دست پیدا کردیم.

به گفته وی، این استعدادهای کشف شده، گروه‌هایی تشکیل دادند که اکنون بعد از گذشت دو سال به 10 گروه نمایشی رسیدند.

این مسئول در حوزه هنری خراسان شمالی ادامه داد: کارگاه‌های مختلف نمایشی و نشست‌های تخصصی در زمینه نمایشنامه‌نویسی، بازیگری و کارگردانی در حوزه هنری استان تشکیل شد و با استقبال خوبی از سوی هنرمندان نیز مواجه شد.

مرادی‌بیناباج اظهار کرد: طی سال گذشته برای نخستین‌بار فصل هنر تئاتر جوان را که برآیند تلاش‌های گروه‌های جوان نمایشی بود، برگزار کردیم که خروجی آن منجر به شناسایی گروه‌های نخبه و جوان شد.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی در زمینه هنر نمایش پویا و فعال عمل می‌کند و نیروهای مستعدی برای فراگیری این هنر در استان وجود دارند که همه‌ی این عوامل، خراسان شمالی را علاوه بر هنر موسیقی مقامی، در زمینه هنر نمایش نیز مطرح کرده است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی همچنین برگزاری همایش تئاتر را به میزبانی این استان با شرکت هفت استان کشور و 10 گروه نمایشی یک فرصت برای توسعه تئاتر استان برشمرد.

انتهای پیام/63002/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول