اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

وضعیت شهردار گرگان مشخص شود/ انحلال شورا در صورت عدم انتخاب شهردار

یک عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه بعد از جریان انتخابات پاسخگوی شهروندان نبوده‎ایم، گفت: شهردار گرگان تعیین شده است اما وضعیت قطعی هنوز معلوم نیست که باید مشخص شود.

وضعیت شهردار گرگان مشخص شود/ انحلال شورا در صورت عدم انتخاب شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی کلاتی امشب در شانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: هنوز به عنوان یک عضو شورا اطلاعی از صدور حکم شهردار گرگان ندارم و شهروندان نیز همواره سوال می‎کنند که آخرین وضعیت شهردار گرگان چه شده اما بنده اظهار بی‎اطلاعی می‎کنم که این‎ نوع پاسخگویی به مردم اصلاً درست نیست.

وی تصریح کرد: مطابق بند یک ماده 71 قانون شورا نخستین وظیفه شورا پس از استقرار و رسمیت یافتن، انتخاب شهردار واجدالشرایط است که در تبصره ماده 71 آمده که شهرهای بالای 200 هزار نفر با حکم وزیر کشور ابلاغ می‎شود.

لازم است به عنوان منتخب مردم درصدد پاسخگویی باشیم

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در تبصره سه ماده 71 آمده وزیر کشور و استانداران موظف هستند حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت 10 روز صادر کنند در غیر این‌صورت رئیس شورا می‎تواند آن را عملیاتی کند.

کلاتی بیان داشت: در بخشنامه جدید مدت 10 روز قید نشده اما متن دیگری در قانون و بخشنامه وجود دارد که فرصت شورا برای انتخاب شهردار قطعی پس از استقرار به مدت سه ماه است که اگر در این مدت برای شهردار حکم گرفته نشود، شورا منحل خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به سوال مردم در خصوص تعیین تکلیف شهردار جدید گرگان گفت: در وهله نخست باید بدانیم حکم شهردار گرگان «صادقلو» به کجا کشیده شده است و لازم است به عنوان منتخب مردم درصدد پاسخگویی باشیم تا مشکلی برای شورا و اعضای شورا پیش نیاید.

تاکنون برای اکثر شهرداران کشور حکمی صادر نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به سوال عضو شورا مبنی بر تعیین ‎تکلیف شهردار جدید گرگان بیان داشت: بلافاصله پس از رای‎گیری کارها روند پیگیری خود را طی می‎کند و در این راستا نامه‎ای به استانداری، فرمانداری و وزارت کشور نوشته شده و اتمام وقت 10 روزه، دوشنبه آتی خواهد بود که در این راستا کارهای اداری پرونده به اتمام رسیده است.

گرزین با بیان اینکه تاکنون برای اکثر شهرداران کشور حکمی صادر نشده است، خاطرنشان کرد: از نظر قانونی هر کاری که وظیفه‎مان بوده کوتاهی نکردیم اما از این به بعد وزارت کشور باید نتیجه را اعلام کند که امیدواریم این مسئله به زودی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/83001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول