اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گچساران خبر داد

اعطای تسهیلات ویژه بانکی به متقاضیان پرورش شترمرغ در گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران از اعطای تسهیلات ویژه بانکی به متقاضیان دارای شرایط پرورش شترمرغ در این شهرستان خبر داد.

اعطای تسهیلات ویژه بانکی به متقاضیان پرورش شترمرغ در گچساران

عطاء‌الله مهدی‌پور ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان در راستای حمایت از تولیدات کشاورزی و دامی تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌کند که در جلسه گذشته این کارگروه، اعطای تسهیلات بانکی ویژه به متقاضیان اجرای طرح پرورش شترمرغ به تصویب رسید.

 

همه اجزای شترمرغ قابل استفاده است

وی یادآور شد: سرمایه اولیه و سرمایه در گردش پرورش شترمرغ تا حدودی زیاد به نظر می‌رسد و کار پرورش آن اندکی دشوار بوده، اما شترمرغ از جمله پرندگانی بوده که همه اجزای بدن آن قابل استفاده است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران افزود: شترمرغ به قیمت خوبی در بازار به فروش می‌رسد و گوشت، پر و پوست شترمرغ در بخش‌های مختلف استفاده شده و قابل فروش است.

مهدی‌پور تصریح کرد: از تخم شترمرغ نیز استفاده‌های زیادی می‌شود که پس از مصرف جوجه کشی می‌توان به مصرف خوراکی، تزئینات، کارهای هنری و صنایع دستی آن اشاره کرد.

وی با اشاره به مصوبه کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی به تعدادی از متقاضیان دارای شرایط طرح پرورش شترمرغ ابراز داشت: با اعطای تسهیلات بلندمدت با بهره پائین، حمایت‌های خوبی از طرف جهاد کشاورزی از پرورش دهندگان شترمرغ در این شهرستان می‌شود.

 

شرایط مناسب آب و هوایی گچساران برای پرورش شترمرغ

مدیر جهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: شترمرغ نه تنها در بخش اشتغالزایی مفید محسوب می‌شود بلکه کارشناسان تغذیه نیز معتقدند شترمرغ مفیدترین گوشت‌ها را دارد.

مهدی‌پور از متقاضیان خارجی طرح پرورش شترمرغ در گچساران خواست تا برای دریافت تسهیلات ویژه برای اجرای طرح خود، به اداره تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

وی افزود: اعطای تسهیلات ویژه به علاقمندان طرح پرورش شترمرغ طی اطلاعیه‌ای اطلاع‌رسانی شده و به طرح‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند با تصویب کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران تسهیلات بانکی ارائه می‌شود.

مهدی‌پور یادآور شد: شرایط آب و هوایی گچساران برای پرورش شترمرغ مساعد بوده و اجرای این طرح‌ها علاوه بر اشتغالزایی می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

انتهای پیام/82014/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول