اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بحران چناران خبر داد

بهره‌برداری از ساختمان اداری هلال احمر چناران در آینده نزدیک

دبیر ستاد بحران چناران از بهره‌برداری ساختمان اداری هلال احمر چناران در آینده نزدیک خبر داد.

بهره‌برداری از ساختمان اداری هلال احمر چناران در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، علیرضا اصغری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در راه‌اندازی اداره هلال احمر در شهرستان چناران نبود ساختمان اداری برای حوادث اداره مذکور بوده که با پیگیری فرمانداری و همکاری شهرداری زمینی در اختیار هلال احمر قرار گرفته که از اعتبارات ستاد حوادث نیز تاکنون نزدیک به دو میلیارد ریال هزینه شده و خوشبختانه ساختمان در حال اتمام است.

وی ادامه داد: پیگیری‌های جدی توسط فرمانداری از طریق مسئولان استانی و کشوری صورت گرفته که اگر ساختار مصوب اداری هم به شهرستان اختصاص یابد به زودی شاهد استقرار اداره هلال احمر مستقل در چناران خواهیم بود.

دبیر ستاد بحران چناران در پاسخ به این سئوال که اتاق بحران به چه منظور ساخته شده و چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؛ تصریح کرد: اتاق بحران برای بررسی اسکان اضطراری و برگزاری جلسات شورای مدیرت بحران در مواقع بحران‌های عظیم همچون زلزله است که خوشبختانه در چناران این سالن در حال احداث است و  امیدواریم به زودی افتتاح شود.

اصغری بیان داشت: البته در صورت افتتاح برای کارهای فرهنگی و ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مواقع بحران نیز در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستان خواهد بود.

دبیر ستاد بحران چناران همچنین در پاسخ به این سئوال که برای تقویت نیروهای امداد و نجات در چناران و گلبهار بهتر نیست از طریق شهرداری‌های مناطق مختلف این قسمت واحد آتش‌نشانی تقویت شود، گفت: گرفتن نیرو برای آتش‌نشانی ها ضوابط خاصی دارد که با آزمون و از طریق سازمان شهرداری‌های کشور صورت می پذیرد.

وی افزود: جابه‌جایی نیروها در داخل آتش‌نشانی ها با مدیریت شهرداری می‌باشد که گاهاً مشاهده می‌شود؛ نیروهای امداد و نجات افراد در شرف بازنشستگی هستند که با دید استراحت به آتش‌نشانی منتقل و قطعاٌ این موضوع باعث عدم خدمت‌رسانی صحیح می‌شود.

اصغری ادامه داد: آموزش نیروها نیز متاسفانه در آتش‌نشانی‌ها جدی گرفته نمی‌شود که امیدواریم این موضوع پیگیری و کلاس‌های آموزشی برای آتش‌نشانان شهرداری‌های چناران، گلبهار و گلمکان برگزار شود.

وی با اشاره به حادثه روستای خیج و پرت شدن سه نفر به داخل چاه که منجر به فوت هر سه نفر شد، ابراز کرد: ضمن ابراز تأسف از نحوه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حادثه مذکور و تسلیت به بازماندگان این عزیزان تجهیز آتش‌نشانی‌ها به امکانات و وسایل امداد و نجات از وظایف ذاتی شهرداری‌ها بوده که تاکنون با وجود توصیه‌ها و تذکرات مکرر به تمامی دستگاه‌ها به خصوص شهرداری و شرکت عمرانی مبنی بر تکمیل و تجهیز کامل امکانات امدادی متناسب با حوزه کاری متأسفانه به این مهم توجهی نشده است.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم بتوانیم از اعتبارات ستاد حوادث در سال جدید و همچنین خودیاری شهرداری‌ها ،آتش‌نشانی‌ها را به وسایل امداد پیشرفته مجهز کنیم .

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چناران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا دبیر شهرستان باید در گلمکان مستقر باشد و در فرمانداری شهرستان مستقر نیست؟ بیان داشت: در ابتدای قبولی سمت دبیری شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بنده مسئول دفتر فنی فرمانداری بودم و بعد بنا به دلایل ساختاری و اداری طبق تقاضای خودم به شهرداری گلمکان منتقل شدم.

وی افزود: در واقع دبیر بحران شهرستان در گلمکان مستقر نیست؛ بلکه در مرکز شهرستان مستقر و در داخل فرمانداری نیز اتاق بحران با تلفن مستقیم 6221060 تحت مدیریت فرماندار فعال است و طبق هماهنگی به عمل آمده دبیر بحران در حین و بعد از وقوع بحران هیچ کاری غیر از پیگیری حل مشکلات بحرانی انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام/2202/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول