اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای‌ سبز شهرداری اصفهان:

فضای سبز اصفهان به حداقل یک مترمربع آب در ثانیه نیاز دارد

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای‌ سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به خشکی رودخانه زاینده رود درختان، فضای‌ سبز و انهار شهر اصفهان به حداقل یک مترمکعب در ثانیه آب نیاز دارند تا شادابی و نشاط خود را حفظ کند.

فضای سبز اصفهان به حداقل یک مترمربع آب در ثانیه نیاز دارد

داریوش فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر با خشک شدن زاینده‌رود و به دنبال آن خشکی مادی‌ها و انهار در اصفهان، سطح رطوبت خاک پایین آمده از این رو تامین آب ریشه‌های درختان امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی و بحران آب طی سال‎های اخیر شهرداری اصفهان برای مقابله این وضعیت تغییر الگوی گیاهی فضای سبز، افزایش راندمان آبیاری و مدیریت آبیاری را در سطح شهر به اجرا درآورده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای‌ سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: قرار بود تا سال 1395 فضای سبز شهر اصفهان به 30 مترمربع افزایش پیدا کند، اما در آن زمان محدودیت‎های آبی را در نظر نگرفته بودند.

وی اضافه کرد: استفاده از شیوه‌ها و روش‌های نوین آبیاری همچون بارانی، قطره و کاربرد آب‌های هرزرو به کارگیری تکنیک‌های حفظ و افزایش ظرفیت نگه‌داری آب در محیط ریشه گیاهان نیز از برنامه‌های سازمان پارک‌ها برای مقابله با خشکسالی است.

فتحی افزود: در صورتی که شرکت آب و فاضلاب همکاری و مساعدت لازم را برای تامین آب کمربند سبز شهر داشته باشد می‌توان به توسعه فضای سبز امید داشت و تاکنون نیز جلسات متعددی در این زمینه برگزار کرده‌ایم که در صورت موافقت شرکت آب و فاضلاب این مهم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: سازمان پارک‌ها به دنبال این است که با استفاده از 300 مترمکعب در ثانیه از پساب فاضلاب شهر اصفهان کمربند سبز را آبیاری کند.

انتهای پیام/63021/ج20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول