اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس تصریح کرد

ناتمام ماندن خانه‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با تایید خبر ناتمام ماندن برخی خانه‌ها در مناطق روستایی گفت: ناکافی بودن تسهیلات و منابع اعطایی و در مقابل هزینه‌های بالای ساخت و ساز از اصلی‌ترین دلایلی است که بازسازی تمام نشده است.

ناتمام ماندن خانه‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خانه‌های 60 متری در بسیاری از روستاها نیمه تمام و در روستاهای دور از دسترس به کلی اجرا نشده چرا که وام 20میلیون تومانی اختصاص یافته به زلزله‌زدگان فقط هزینه اسکلت بندی ساختمان است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی صرفاً به ساخت خانه‌های 60 متری روستایی محدود نمی‌شود، افزود: جبران خسارات وارده به زیرساخت‌های اساسی نیز باید مورد استقبال و توجه باشد.

دهقانی از بین رفتن راه‌های مواصلاتی در حوزه انتخابیه‌اش را یکی دیگر از خسارات وارده در اثر زلزله عنوان کرد و گفت: بسیاری از راه‌های مواصلاتی منطقه ورزقان در اثر این حادثه از بین رفته به طوری که رفت و آمد وسائل نقلیه با توجه به حجم عظیم خودروهای تردد کننده به منطقه به سختی انجام می‌شود.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: تمام زیرساخت‌های اساسی همچون راه‌های ارتباطی بین روستایی و شهری، شبکه‌‌های انتقال آب، برق، گاز و مخابرات از بین رفته‌اند و طرح‌های هادی اجرا شده در روستاها نیز تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته و خیابان‌ها و معابر شهری ورزقان و خاروانا تخریب شده و بازسازی دوباره آنها مقوله مهم بازسازی است که عزم جدی و همت مسئولان را می‌طلبد.

وی توجه به بهداشت محیط، تهیه امکانات از بین رفته، بازسازی کامل مدارس، مساجد و سایر اماکن عمومی را از دیگر نیازهای منطقه ارسباران دانسته و خواستار همت دولت یازدهم و چاره‌اندیشی برای تکمیل روند بازسازی شد.

دهقانی با بیان اینکه عملکرد دولت و نهادهای مردمی تا چند ماه بعد از زلزله مثبت بود ولی بعد از گذشت زمان زلزله‌زدگان به فراموشی سپرده شدند، گفت: در این زمینه برخی رسانه‌ها عملکرد مناسبی نداشتند و بعد از مدتی فراموش شد که باید رسانه‌ها مطالبه‌گری و تبلیغات لازم را تا ماه‌ها بعد از زلزله انجام می‌دادند.

وی از مردم به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین قشر در کاهش آلام و درد مردم حوزه انتخابیه‌اش یاد کرد و گفت: کمک‌های مردمی در زلزله نقش بسیار مهمی داشت و مردم ارسباران هیچگاه این سیل کمک‌ها را فراموش نمی‌کنند چرا که در زلزله اتحاد مردم جای جای کشور بار دیگر به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/60002/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول