اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی/

قاسمی موفق‌ترین ورزشکار اصفهانی؛ مرادی ناکام‌ترین ورزشکار کاروان ایران

در شرایطی که رضا قاسمی توانست با دو مدال طلا و نقره موفق‌ترین ورزشکار اصفهانی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی لقب بگیرد، سجاد مرادی عنوان ناکام‌ترین ورزشکار را به خود اختصاص داد.

قاسمی موفق‌ترین ورزشکار اصفهانی؛ مرادی ناکام‌ترین ورزشکار کاروان ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی اندونزی برگزار شده و کاروان ورزشی کشورمان با 88 ورزشکار در 6 رشته در این رقابت‌ها شرکت کرده و توانست عنوان نایب قهرمانی را به دست بیاورد.

در این رقابت‌ها ورزشکاران اصفهانی در رشته‌های تکواندو، تیراندازی با کمان، ووشو و دومیدانی حضور داشتند و توانستند مدال‌های رنگارنگی را برای ورزش اصفهان به ارمغان بیاورند که در این گزارش اشاره‌ای به آن‌ها می‌شود.

*طلای دوئلین برای اصفهانی‌ها

در رشته ووشو با وجود مدال آوری زیاد ورزشکاران اصفهانی در بخش‌های ساندا و تالو نماینده‌ای نداشتند اما تیم سه نفره دوئلین را ورزشکاران اصفهانی تشکیل می‌دادند که موفق به کسب مدال طلا شدند.

این تیم که از سه ووشوکار به نام‌های ابراهیم فتحی، محسن احمدی و نوید مکوندی تشکیل شده بود، توانست عنوان قهرمانی این فرم را به خود اختصاص دهد.

*دو مدال قاسمی، ناکامی مرادی

در لیست اولیه فدراسیون دومیدانی، نامی از رضا قاسمی دیده نمی‌شد تا این ورزشکار مدعی شود شانس کسب مدال در این مسابقات است و فدراسیون بی دلیل نامش را در لیست اعزامی‌ها قرار نداده است.

با پایان مسابقات مشخص شد که ادعای قاسمی درست بوده و وی توانست به دو مدال طلا و نقره در مواد 100 متر و 200 دوهای سرعت دست پیدا کند و بهترین عملکرد را در بین اصفهانی‌ها به خود اختصاص دهد.

با این حال سجاد مرادی که سابقه قهرمانی در آسیا و حضور در سه دوره المپیک را دارد، ناکام ترین ورزشکار ایرانی بود.

مرادی در ماده 800 متر از دور مسابقات کنار رفت و در ماده متر نیز 1500 و هشتم شد تا نتیجه‌ای برخلاف تصور و پیش بینی‌ها به دست بیاورد.

*بهشتی با دو مدال از اندونزی برگشت

در رشته تکواندو اصفهانی‌ها در بخش کیوروگی نماینده‌ای نداشتند اما مهسا مردانی و حسین بهشتی دو نماینده اصفهان در بخش پومسه بودند که حسین بهشتی در پومسه انفرادی به مدال نقره دست پیدا کرد و در بخش تیمی نیز  به همراه مهدی جمالی‌فشی و محمد نادری به مدال طلا دست پیدا کرد تا همانند رضا قاسمی ورزشکار اصفهانی دو مداله این مسابقات باشد.

مهسا مردانی نیز در بخش تیمی پومسه به همراه نسترن ملکی و بهاره قادریان طلای این رقابت‌ها را به گردن آویخت.

*عابدی چهره تیراندازی با کمان

در رقابت‌های تیراندازی با کمان بازی‌های کشورهای اسلامی مینو عابدی و روزبه نظریان دو ورزشکار اصفهانی حاضر در مسابقات بودند که  مینو عابدی موفق شد در بخش کامپوند به مدال برنز دست پیدا کند.

در بخش تیمی کامپوند نیز عابدی به همراه مهتاب پارسامهر، سارا تبیان و مینو عابدی در فینال مغلوب مالزی شد و به مدال نقره رسید.

روزبه نظریان نیز در بخش تیمی ریکرو نیزبه همراه بهزاد پاکزاد و غلامرضا رحیمی به مدال برنز رسید.

*نایب قهرمانی ایران

در پایان سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی که به میزبانی اندونزی برگزار شد، اندونزی با 36 طلا، 35 نقره و 34 برنز به عنوان قهرمانی این بازی‌ها رسید.

کاروان ورزشی ایران با 30 طلا، 17 نقره و 12 برنز نایب‌قهرمان شد، مصر هم با 26 طلا، 27 نقره و 32 برنز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک پس از برگزاری جلسات متعدد با فدراسیون‌‌های ورزشی که ورزشکاران‌شان به این مسابقات اعزام می شوند، پیش‌بینی کرده است که کاروان ورزشی کشورمان 13 تا 15 مدال طلا، 13 تا 15 مدال نقره و 13 تا 15 مدال برنز به دست می‌آورد که به نسبت پیش بینی‌ها بهتر نتیجه به دست آمد.

به گزارش فارس، در دوره نخست بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال 2005 کاروان ورزشی کشورمان با مجموع 30 مدال شامل 10 طلا، 9 نقره و 11 برنز رتبه چهارم را در میان 55 کشور شرکت کننده به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/63006/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول