اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد با استفاده از ظرفیت مبلغان حوزه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به حضور مبلغان دینی در دورترین مناطق کشور، دوره‌های آموزش راهکارهای پیشگیری از اعتیاد ویژه مبلغین حوزه علمیه قم با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد با استفاده از ظرفیت مبلغان حوزه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا ظهر امروز در نهمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان فعالیت‌های فرهنگی را در پیشگیری و مبارزه با معضل مواد مخدر بسیار موثر دانست و افزود: این اثرگذاری در صورتی عملی خواهد شد که دستگاه‌های استان به ویژه مراکز مرتبط، تمامی همت خود را جزم کرده و با قدرت در این عرصه قدم بردارند.

وی در ادامه مخاطبان بسیار گسترده مرتبط با فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با توجه به وسعت فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب، شعر، نمایش، فیلم، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و... افراد بسیاری با این نهاد مرتبط هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد به نحو مطلوب استفاده کرد.

اسماعیلی‌طبا قم را فراتر از یک استان برشمرد و پیشنهاد داد: اعتبارات فرهنگی حوزه پیشگیری از اعتیاد افزایش پیدا کند و مهم‌تر اینکه به موقع و در کم‌ترین زمان ممکن در اختیار استان‌ها قرار داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان بر اهمیت طرح‌های پژوهشی و میدانی در این حوزه تاکید کرد و افزود: متاسفانه فعالیت‌های پژوهشی در خصوص پیشگیری از اعتیاد بسیار کم صورت گرفته و نیاز است به این امر توجه ویژه‌ای شود تا با موشکافی مسائل مربوط، در این خصوص قدم‌های مثبتی برداشته شود.

در این نشست، عارف وهاب‌زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری که میهمان ویژه این جلسه بود، به بحث و بررسی مشکلات، موانع و فعالیت‌های انجام شده بخش فرهنگی با هدف پیشگیرانه پرداخت و به ضرورت تعیین اولویت‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد.

کمبود و یا ناچیز بودن اعتبارات مالی و بودجه‌های تخصیص داده شده و یا عدم اختصاص اعتبار و هزینه به برخی دستگاه‌ها یکی از مباحث این جلسه بود که مقرر شد با طرح موضوعات در ستاد مرکزی، پیگیری بیشتر نسبت به رفع مشکلات مالی و اهمیت به بخش فرهنگی و اجتماعی کشور اقدام لازم به عمل آورده شود.

پیش از این نشست، مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص طرح آموزش و آشنایی طلاب مبلغ حوزه علمیه قم با راهکارهای پیشگیری اولیه از اعتیاد به بحث و گفت و گو پرداختند که با توجه به حضور مبلغان دینی در دورترین مناطق کشور، اهمیت آموزش مبلغان در زمینه فرهنگ‌سازی این موضوع در گستره وسیع ملی به عنوان طرحی اثرگذار در این نشست مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد یک دوره آموزش مقدماتی و یک دوره آموزش تکمیلی فرهنگی در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه مبلغین حوزه علمیه قم در سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول