اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کلانشهر قم عنوان کرد

توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازهای شهر قم

شهردار کلانشهر قم از تهیه طرحی برای در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای ساخت‌ و ساز به سبک معماری اسلامی و ایرانی خبر داد.

توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازهای شهر قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم‌، محمد دلبری امروز در دیدار مدیران شهرداری قم و اعضای شورای اسلامی شهر با حضرات آیات هاشمی شاهرودی و علوی بروجردی، اظهار داشت: توفیق شد بار دیگر به عنوان خدمتگزار زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت (س) نائل شوم و امیدوارم خدمات ما مورد رضایت حضرت حق تعالی و خشنودی کریمه اهل بیت قرار گیرد.

وی ادامه داد: نخستین مطلبی که در دو سال گذشته مد نظر مدیریت شهری قم بوده، رضایت مردم است؛ مردم قم ولی نعمتان ما هستند و خدمات شایانی را به این نظام و انقلاب داشته‌اند و باید حق و حقوق شهروندی آنها رعایت شود.

شهردار کلانشهر قم با اشاره به اینکه در سنوات قبل اقدامات زیادی در شهرداری صورت گرفته استف ادامه داد: این خدمات عمدتا تک بعدی بوده و هر مدیر در هر زمینه تخصص داشته آن بعد را برجسته کرده و پیش برده است.

دلبری افزود: ولی کاری که ما انجام دادیم پیشبرد شهر در همه ابعاد مدیریت شهری به ویژه مسائل فرهنگی و موضوعات اجتماعی بوده است که خلأ این فعالیت‌ها در مدیریت شهری محسوس بود و مراجع معظم و بزرگان نیز بر آن تاکید می‌کردند.

وی شناساندن شهر قم به عنوان حرم اهل بیت (ع) به زائران و مجاوران را یکی از اولویت‌های کار شهرداری قم بیان کرد و گفت: تمام شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع) است و ما این مطلب را به زائران و مجاوران این شهر منتقل می‌کنیم تا موارد مختلفی همچون حجاب و عفاف و پاکیزگی و نظافت شهر را رعایت کنند.

شهردار کلانشهر قم ادامه داد: از بعد عمرانی نیز کارهای بزرگی در قم شکل گرفت و به اجرا رسید و برخی کارهایی که از قبل نیز بر روی زمین مانده بود در مدت دو سال گذشته به بهره‌برداری رسید که به عنوان نمونه می‌توان از بلوار پیامبر اعظم (ص) نام برد که با تلاش شبانه‌روزی مجموعه شهرداری قم در نیمه شعبان سال جاری به بهره‌برداری رسید و بار ترافیکی سنگینی را از این منطقه کم کرد.

دلبری احداث پل‌های جمهوری، مجموعه منوریل و مترو و احداث بلوارها و خیابان‌های مختلف را از جمله طرح‌های در دست اجرا شهرداری قم ذکر کرد و ابراز داشت: با وجود مشکلات مالی که بر سر راه است، سعی کردیم با تدبیر تمام پروژه‌ها را فعال نگه داریم و هیچ پروژه‌ای به دلیل مشکلات مالی متوقف نشده است.

وی ادامه داد: در مسائل مختلف دیگری همچون مسائل فرهنگی، اقتصاد شهری و موضوعات مختلف دیگر وارد شدیم و با تدوین سند چشم‌انداز مدیریت شهری مطابق با چشم‌انداز افق 1404 کشور سعی کردیم همسو و همگام با کشور با برنامه مطلوب و رعایت فضای مذهبی شهر با تراز جهانی کارها را به پیش بریم.

شهردار کلانشهر قم در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های آینده شهرداری قم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های 4 ساله شهرداری قم مشارکت دادن مردم در مدیریت شهری است که به عنوان مثال می‌توان از مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی دارند نام برد که اثرات خوبی را با خود به همراه خواهد داشت.

وی همچنین از توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازها خبر داد و گفت: مشوق‌هایی را برای کسانی که در ساخت و ساز از طرح‌ها و مصالح ایرانی و اسلامی استفاده می‌کنند در نظر خواهیم گرفت تا در این زمینه نیز شاهد اثرات مثبتی باشیم.

شهردار کلانشهر قم در پایان با اشاره به اینکه شهرداری برای شناساندن شهر قم چه در داخل و چه در خارج از کشور برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد، خاطرنشان کرد: از جمله این برنامه‌ها منقش شدن سکه‌های 5 هزار ریالی به تصویر حرم کریمه اهل بیت (س) بود که از روز اول دهه کرامت بین مردم توزیع شد و اقدامات دیگری نیز از این دست پیش‌بینی شده که در طول مدت چهار سال آینده به اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول