اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانمندسازی کمیته امداد گیلان:

110 هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد گیلان هستند

معاون توانمندسازی کمیته امداد گیلان گفت: بالغ بر 110 هزار و 460 نفر سالمند گیلانی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان هستند.

110 هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد گیلان هستند

عسکر اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به سالمندی گیلان، اظهار کرد: آمارهای موجود نشان می‌دهد که گیلان پیرترین استان کشور است.

وی، با اشاره به اینکه در گیلان بالغ بر 210 هزار نفر خانواده زیرپوشش کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد، 110 هزار و 460 نفر سالمند هستند.

این مسئول، ادامه داد: بالغ بر 62 هزار نفر مددجو بین 60 تا 75 سال و 46 هزار و 362 نفر نیز بین 76 تا 90 سال و حدود 2 هزار نفر بالای 91 سال در گیلان زیرپوشش کمیته امداد هستند.

وی، از حضور دو سالمند گیلانی در همایش کشوری خبر داد و گفت: افزایش امید به زندگی در گیلان دلیل بالا بودن آمار سالمندان در استان است.

اکبری، به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی مانند طلاق اشاره کرد و یادآور شد: الگوبرداری از سالمندان و استفاده از تجربیات آن‌ها با ایجاد ارتباط می‌تواند برای نسل جوان در پیدا کردن مسیر صحیح زندگی مفید باشد.

*بالغ بر 5 هزار نفر سالمند زیرپوشش کمیته امداد رودسر هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی رودسر نیز در گفت‌وگو با فارس با ارج گذاشتن به مقام ارزشمند سالمند اظهار کرد: 6 هزار و 848 خانواده رودسری زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

روح‌الله رستم‌پور، افزود: تعداد 5 هزار و 440 خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی رودسر بالای 60 سال سن دارند.

وی، با اشاره با اینکه از این تعداد، 2 هزار و 767 خانواده مرد و 2 هزار و 707 خانواده زن سالمند هستند، خاطرنشان کرد: 3 هزار و 801 خانواده نیز زن بی‌سرپرست هستند.

این مسئول درباره برگزاری همایش تکریم از سالمندان، تصریح کرد: این همایش با هدف تکریم سالمندان و ایجاد شور و نشاط و تشویق آن‌ها برای حفظ سلامتی شب گذشته برگزار شد.

وی به اجرای برنامه‌های کمیته امداد رودسر به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند اشاره کرد و یادآور شد: سرکشی از سالمندان، همایش پیاده‌روی در ساحل از جمله برنامه‌های هفته سالمند در رودسر است.

رستم‌پور، سالمندی را یک مرحله از زندگی انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: پیری یک پدیده طبیعی است که با تحلیل قوا و کاهش فعالیت بدنی همراه بوده و توجه به حفظ سلامت جسمی، روانی و اجتماعی سالمندان از ضروریات است.

انتهای پیام/84001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول