اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی خبر داد

پیش‌بینی جذب 20 میلیارد ریال کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی از پیش‌بینی جذب بیش از 20 میلیارد ریال کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها خبر داد.

پیش‌بینی جذب 20 میلیارد ریال کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر حاجی‌نقی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های جشن عاطفه‌ها در سال‌جاری با بیان این‌که دانش‌آموزان خارج شده از پوشش این نهاد در مشاغل و مسئولیت‌های مختلف مشغول به ایفای نقش هستند، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی به ظرفیت‌های علمی و خود اتکاکردن دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد اهتمام ویژه دارد و با برگزاری جشن عاطفه‌ها درصدد فراهم کردن زمینه‌های تحصیلی و علمی آنان است.

وی آمار دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد در سال‌جاری را اعلام کرد و ادامه داد: 23 هزار و 490 دانش‌آموز در سال‌جاری از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند که 12 هزار و 122 نفر در شهرها و 11 هزار و 368 نفر در روستاها مشغول به تحصیل در مقاطع دبستان راهنمایی و متوسطه هستند.‌‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی از حرفه‌آموزی در کنار تحصیل دانش‌آموزان در 12 خوابگاه این نهاد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال‌جاری 2 هزار و 754 دانش‌آموز این نهاد از خوابگاه‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند و مابقی دانش‌آموزان از خوابگاه‌های آموزش و پرورش در مناطق مختلف استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که در اجرای طرح‌های مختلف در این نهاد سالانه 15 تا 20 درصد رشد را شاهد هستیم، افزود: سال گذشته با مشارکت مردم در جشن عاطفه‌ها 6 میلیارد ریال جمع‌آوری و به نفع دانش‌آموزان نیازمند هزینه و صرف شد که با همکاری مردم این رقم در سال‌جاری به 20 میلیارد ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

حاجی‌نقی از همکاری آموزش و پرورش در خصوص برگزاری این جشن و اعمال هماهنگی‌های لازم در مدارس گفت و عنوان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می‌شود و در صورت برخورداری مدرسه و عدم داشتن دانش‌آموز نیازمند کمک‌های جمع‌آوری شده در اسرع وقت به دانش‌آموزان در نواحی و مدارس دیگر اهدا می‌شود.

وی گفت‌: کمیته امداد امام خمینی برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال‌جاری 2 هزار و 507 پایگاه برپا می‌کند که یک‌هزار و 739 پایگاه در مدارس، 290 پایگاه عمومی شهری، 286 پایگاه عمومی روستایی و 181 پایگاه در اصناف و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی خواهد بود.

حاجی‌نقی با بیان این‌که 110 پایگاه در مشهد مقدس و در اماکن مختلفی مانند مساجد برپا می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای هفته جاری تاکنون با مراجعه حضوری به اصناف مختلف تاکنون، 10 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی در این خصوص جمع‌آوری شده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی در سال گذشته 53 میلیارد ریال در راستای امور تحصیلی دانش‌آموزان هزینه کرده است که 35 میلیارد آن از منابع دولتی و حدود 18 میلیارد ریال آن از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی بوده است.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول