اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 13 مهر تا 12 آبان ماه صورت می‌گیرد

اعزام 7 هزار و 700 دانش‌آموز از همدان به مناطق عملیاتی

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: از 13 مهر تا 12 آبان ماه، 7 هزار و 700 دانش‌آموز پسر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

اعزام 7 هزار و 700 دانش‌آموز از همدان به مناطق عملیاتی

علی بقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار کرد: برنامه فرهنگی راهیان نور دانش‌آموزی در استان همدان نیز از 13 مهر ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا 12 آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود:‌ طی این مدت 19 دوره و در هر دوره 406 نفر نیرو در سطح استان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه این دوره از اردوهای راهیان نور مختص دانش‌آموزان پسر پایه دوم دبیرستان است، تصریح کرد: از 12 آبان به بعد دانش‌آموزان دختر اعزام می‌شوند که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی بیان داشت:‌ در سنوات گذشته فقط دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شدند اما امسال دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می‌شوند.

بقایی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی جنوب سه روزه و غرب دو روزه است، ادامه داد:‌ با توجه به ظرفیت پیش‌بینی شده حدود 7 هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان طی این دوره اعزام خواهند شد.

به گفته وی در هر کاروان چهار نفر به عنوان نیروهای فرهنگی شامل مدیر فرهنگی کاروان، روحانی، راوی و مداح حضور دارند.

*اعزام کاروان‌های راهیان نور یک حج بصیرتی برای دانش‌آموزان است

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: اردوهای راهیان نور در واقع یک عملیات بزرگ فرهنگی بعد از دوران دفاع مقدس برای نسل سوم انقلاب و دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه در این اردوها دانش‌آموزان توسط راویان با ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی آشنا می‌شوند، گفت: به تعبیر دیگر اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی یک حج بصیرتی برای دانش‌آموزان است.

بقایی با اشاره به اثرات مثبت اردوهای راهیان نور تصریح کرد: در سنوات گذشته دانش‌آموزان بسیاری با قرار گرفتن در فضای معنوی سرزمین راهیان نور منقلب شده‌اند.

وی با اشاره به آثار روحانی و معنوی حاکم در این اردوها و مناطق عملیاتی بیان داشت: دانش‌آموزان نسل امروز که دوران جنگ و انقلاب را ندیده‌اند با بازدید از این مناطق با فضای دوران دفاع مقدس از نزدیک آشنا شده و این امر اثرگذاری بسیار مثبتی بر آنها خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به برگزاری این اردوها اظهار کرد: ‌اردوهای راهیان نور در دو قالب مردمی و سازمان یافته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره از اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی پایه دوم دبیرستان برای چهارمین سال برگزار می‌شود، افزود: بر اساس توافق وزارت آموزش و پرورش و سپاه و بسیج این اردوها جایگزین درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان شده است.

*ایجاد معاونت ایمنی در راستای امنیت اردوهای راهیان نور

بقایی یادآور شد: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی معمولاً در سه ماهه سوم سال و اردوهای دانشجویی نیز بعد از امتحانات پایان ترم شروع می‌شود.

وی ابراز داشت: ایام نوروز نیز اردوهای راهیان نور بیشتر مختص اقشار و محلات بوده و عموم مردم در قالب کاروان راهیان نور در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌یابند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: سرکشی از یادمان‌ها از جمله برنامه‌های این اردوها است و دانش‌آموزان از 40 یادمان در مناطق عملیاتی غرب و جنوب که توسط ارتش، سپاه، ستاد مرکزی راهیان نور و نیروی انتظامی آماده شده سرکشی می‌کنند.

وی تأکید کرد: نمایش رزمی و بازسازی قطعات دوران دفاع مقدس و سرکشی از مناطق عملیاتی  در غرب شامل استان‌های کردستان و کرمانشاه و در جنوب شامل خوزستان، اهواز و مناطق عملیاتی شلمچه، طلائیه و خرمشهر از دیگر برنامه‌های اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی است.

بقایی با اشاره به بحث امنیت در اردوهای راهیان نور بیان داشت: امسال سپاه در این راستا معاونت ایمنی را به صورت تخصصی ایجاد کرده که وظیفه آن رصد فضاهای داخلی سپاه و امنیت کاروان‌های راهیان نور است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به حوادث ناگوار جاده‌ای کاروان‌های راهیان نور در کشور تصریح کرد: طی سال‌های گذشته در سطح استان چنین مشکلات و حوادثی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال ایمنی کاروان‌ها با دقت و جدیت بیشتری رصد می‌شود، گفت: در تمام اتوبوس‌ها یک پلیس‌یار به عنوان نماینده بسیج و همکار پلیس راه حضور دارد و موارد ایمنی را گوشزد مرده و در صورت لزوم برخورد و وسیله نقلیه را متوقف می‌کند.

بقایی در پایان با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی در زمینه اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد:‌ امید است با اطلاع رسانی درست در این زمینه هر روز شاهد حضور پرشورتر دانش‌آموزان، خانواده‌ها و عموم اقشار در این اردوها باشیم.

انتهای پیام/89006/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول