اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان:

زیرساخت‌های ارائه محصولات کشاورزی در بورس فراهم شود

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: در حال حاضر بورس کالا فعال نیست در صورتی که باید زیرساخت‌های ارائه محصولات کشاورزی در بورس فراهم شود.

زیرساخت‌های ارائه محصولات کشاورزی در بورس فراهم شود

ابوالقاسم سوزنچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه عنوان کمیسیون کشاورزی ظرف دو سال گذشته در قوانین اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قرار گرفته است، اظهار داشت: شرایط حضور کشاورزان در اتاق بازرگانی تسهیل شده است.

وی ادامه داد: کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی برنامه‌های خود را به اتاق ایران ارائه می‌کند و پس از تأیید توسط اتاق بازرگانی ایران، این برنامه‌ها به عنوان دستور و برنامه برای اتاق استانی تعریف می‌شود. 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی چهار محصول عمده کشاورزی استان شامل سیب زمینی، سیر، انگور و کشمش و گردو را در دستور کار قرار داده است تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی توانمندی‌ها و امکانات موجود در استان را شناسایی و راه‌های توسعه و موانع توسعه استان را بررسی می‌کند.  

وی افزود: موانع و چالش‌های توسعه را براساس قانون بهره‌وری کسب و کار در استان پالایش و مواردی که امکان حل در استان دارند را رفع می‌کند و در غیر این صورت به تهران ارسال می‌شود.

سوزنچی با بیان اینکه کار کمیسیون کشاورزی در اتاق بازرگانی جدید است ابراز داشت: طبق مصوبه مجلس و نظر مساعد دولت، مقامات استانی برای پیشبرد برنامه‌ها باید با بخش خصوصی در تعامل باشند.

وی به یکی از مشکلات موجود در عرصه تصمیم گیری اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان دولتی به صورت جداگانه و بخش خصوصی هم جدا تصمیم‌گیری می‌کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با بیان اینکه 53 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است اذعان کرد: تا امروز کارگروه اشتغال استان یک نفر هم از بخش خصوصی کشاورزی را برای شرکت در این جلسه دعوت نکرده است.

وی با بیان اینکه می‌توان محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی را در بورس ارائه و خرید و فروش کرد گفت: پنج سال قبل هماهنگی‌های لازم را برای ارائه محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی در بورس انجام شد اما امروز بورس مشکل پذیرش کالاهای کشاورزی را دارد.

سوزنچی با بیان اینکه سیب‌زمینی‌ بذری همدان که دارای کلاس مشخصی هستند را می‌توان در بورس عرضه کرد بیان داشت: در حال حاضر بورس کالا فعال نیست و باید زیرساخت‌های ارائه محصولات کشاورزی در بورس فراهم شود.  

وی اذعان کرد: در دولت نهم و دهم بیشتر به موضوع ساختن آمار توجه شد و به رفع مشکلات حوزه کشاورزی توجه نکردند.

انتهای پیام/89019/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول