اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بهار:

اردوهای راهیان نور در افزایش معنویت دانش‌آموزان اثرگذار است

مدیر آموزش و پرورش بهار برگزاری اردوهای راهیان نور را در افزایش معنویت دانش‌آموزان بسیار اثربخش دانست.

اردوهای راهیان نور در افزایش معنویت دانش‌آموزان اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی پیش از ظهر امروز در کمیته اجرایی بسیج دانش‌آموزی شهرستان بهار اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان نهادی تعلیمی و فرهنگی، وظیفه سنگینی را عهده‌دار است و باید با توجه به ظرفیت‌های موجود چهره‌های علمی کشور را برای آینده تربیت کند. 

وی افزود: حفظ ارزش‌ها و انتقال فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس، از جمله مأموریت‌های مهم و تأثیرگذار آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

مدیر آموزش و پرورش بهار برگزاری اردوهای کاروان راهیان نور را در افزایش معنویت دانش‌آموزان بسیار اثربخش دانست و گفت: دانش‌آموزان در این طرح با فرهنگ غنی آشنا شده و نسل جوان با آرمان‌های انقلاب و شهدا و رشادت رزمندگان آشنا می‌شوند.

وی نقش روحانیون به همراه دانش‌آموزان شرکت‌کننده را بسیار اساسی خواند و گفت: اقامه نماز جماعت حتی‌الامکان در اول وقت شرعی و بیان احکام و مسائل دین مبین اسلام برای دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد. زارعی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری تمام کلاس‌های درس پرورشی با موضوعات اخلاقی، دینی، اعتقادی، مذهبی، سیاسی به نظام تربیتی شجره طیبه صالحین اختصاص می‌یابد.

وی عنوان کرد: بسیج نهاد مقدسی است که با نثار خون هزاران شهید به دست آمده و عزت کشور به برکت بسیج است.

مدیر آموزش و پرورش بهار ابراز داشت: بسیج دانش‌آموزی نیز باید برنامه‌هایی را در مدارس اجرایی کند که بتوانیم دانش‌آموزان را جذب این نهاد مقدس کنیم.

سپس فرمانده سپاه بسیج شهرستان بهار نیز راهیان نور را یکی از فرصت‌های خوب برای انتقال این ارزش ها یاد کرد و گفت: برگزاری جلسات مشترک بین بسیج و اداره آموزش و پرورش می‌تواند برای انجام هر چه بهتر کیفیت اردوها مفید باشد.

حسن برزگر گفت: دفاع مقدس مرهون آموزش و پرورش است چراکه تربیت سالم نیروی انسانی دفاع مقدس را خلق کرد و امروز روحیه بسیجی در جامعه نهادینه شده که باید این راه را ادامه دهیم تا به عزت و عظمت برسیم. وی تصریح کرد: مقابله با دشمن در جنگ نرم، ایجاد روحیه ایثار، شهادت‌طلبی و از خود گذشتی تنها با تدریس تاکتیک‌های نظامی میسر نخواهد شد و باید زمینه‌های فرهنگی را به وجود بیاوریم.

فرمانده سپاه بهار افزود: لحظات فراگیری درس آمادگی در دبیرستان‌ها، فرصت مناسبی برای پرداختن به نمادهای ارزشی انقلاب اسلامی است که باید در این ساعات از پیشکسوتان جبهه و جنگ نیز بهره برد.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول