اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

بیش از 60 درصد ادوات کشاورزی اردبیل فرسوده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 60 درصد دستگاه‌ها و ادوات و تجهیزات کشاورزی در استان اردبیل فرسوده است.

بیش از 60 درصد ادوات کشاورزی اردبیل فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی ظهر امروز در بازدید از دهمین نمایشگاه نهاده‌ها، تجهیزات مدرن آبیاری، ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، دام و طیور در اردبیل، اظهار داشت: امروزه در عصر تکنولوژی در کنار کشاورزی، بخش صنعت مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت است که این عامل در ارتقای راندمان محصولات کشاورزی و صرفه‌جویی در به کارگیری نیروی انسانی، کاهش هزینه‌ها و تولید و افزایش کمی تولیدات کشاورزی تأثیر زیادی دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 135 هزار نفر کشاورز و بهره‌بردار در استان اردبیل در زمینه کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند و به دلیل اینکه فعالیت در عرصه کشاورزی و تولید پایدار و ثابت است باید با نظرات علمی و کارشناسی تمام سعی و تلاش‌ها را برای افزایش میزان تولید در واحد سطح به کار بست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در این میان وجود ادوات و ماشین‌آلات به صورت مدرن و پیشرفته در امر کشاورزی پایدار برای تأمین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد که در این اواخر با شتاب فزاینده‌ای افزایش می‌یابد بیش از پیش احساس می‌شود.

عبد‌ایمانی در خصوص برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: به همت سازمان جهاد کشاورزی و مدیر‌عامل نمایشگاه بین‌المللی استان اردبیل و شرکت آرتا نمانگر اردبیل با شرکت 48 سازنده و تولید‌کننده دستگاه‌های صنعتی که در زمینه‌های آبیاری، ماشین‌آلات کشاورزی، دام و طیور فعالیت دارند امروز در این نمایشگاه حضور فعال یافته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سه شرکت تخصصی از استان اردبیل و هفت شرکت از سایر استان‌های کشور در زمینه تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در این نمایشگاه حضور دارند و مابقی نیز در زمینه تجهیزات آبیاری و نهاده‌های دام و طیور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به پتانسیل تولیدات کشاورزی و حضور فعال صنعت ذیربط در این بخش، بیان داشت: هم‌اکنون یک هزار و 170 دستگاه کمباین و 18 هزار و 500 دستگاه تراکتور سنگین و نیمه‌سنگین در استان اردبیل وجود دارد که متأسفانه بیش از 60 درصد آنها فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

وی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی به کشاورزان و فعالان این بخش نیز یادآور شد: سال گذشته از محل طرح توسعه کشاورزی 21 میلیارد تومان و از محل کمک‌های فنی و اعتباری 6 میلیارد تومان در بخش ماشین‌آلات و مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در راستای تقویت ناوگان مکانیزاسیون استان اردبیل نیز ادامه داد: طی 18 ماه گذشته از محل تسهیلات ماشین‌آلات کشاورزی بیش از یک هزار و 200 دستگاه کمباین و تراکتور و بیش از 2 هزار دستگاه انواع ادوات دنباله‌بند تهیه شده و در اختیار کشاورزان و تولید‌کنندگان استان اردبیل قرار گرفته است.

عبد‌ایمانی همچنین در زمینه تجهیز مراکز دام و طیور نیز متذکر شد: تاکنون سه مورد سامانه نرم‌افزاری در زمینه سوخت، ثبت آمار جوجه‌ریزی و ثبت اطلاعات اصلاح نژاد دام راه‌اندازی شده است و به صورت شبکه‌های نرم‌افزاری امکان اتصال به طور همزمان در سراسر کشور امکان‌پذیر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان اظهار داشت: در تولیدات کشاورزی همواره مبنای تولید باید بر مبنای دانش بنیان صورت گیرد و با وجود محدودیت‌های موجود تمام توان خود را در راستای افزایش تولید در واحد سطح با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفی و کمی محصولات باید همت کنیم تا از نظر سلامت و بهداشت غذایی در این صورت هیچ دغدغه‌ای نداشته باشیم.

انتهای پیام/62005/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول