اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

هیچ موردی از ابتلا به بیماری وبا در خراسان شمالی گزارش نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: هیچ موردی از ابتلا به وبا در استان مشاهده و گزارش نشده است.

هیچ موردی از ابتلا به بیماری وبا در خراسان شمالی گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نادر نیک‌پرست در این باره اظهار کرد: مواردی از بیماری وبا در استان‌های هم‌جوار گزارش شده است ولی خوشبختانه پای این بیماری به خراسان شمالی باز نشده و هیچ موردی از ابتلا به وبا در استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه سه‌شنبه هفته جاری مرگ یک شهروند بجنوردی به دلیل ابتلا به بیماری اسهال شدید و مشکوک به وبا در بیمارستان امام رضا(ع) گزارش شد، تصریح کرد: در پی این رویداد به دلیل حساسیت موضوع، آزمایش‌های مورد نیاز برای تشخیص دقیق علت مرگ بیمار با استفاده از نمونه‌های گرفته شده طی دو نوبت انجام شد و منفی بودن نتایج این آزمایشات نشان داد که مرگ بیمار به دلیل وبا و باکتری «ویبریو کلرا» نبوده است.

به گفته نیک‌پرست، طبق نتایج آزمایشات انجام شده، علت فوت بیمار یاد شده ابتلا به اسهال ناشی از باکتری «شیگلا» و مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی تشخیص داده شد.

وی اظهار کرد: رعایت بیش از پیش بهداشت فردی و عمومی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین بر مصرف آب آشامیدنی مطمئن و در صورت عدم دسترسی به آن، استفاده از آب‌های بطری شده، شست و شوی مرتب دست‌ها قبل از غذا و بعد از اجابت مزاج، تهیه غذا به اندازه مصرف همان وعده و نگهداری حتمی باقی‌مانده غذا در یخچال در صورت اجبار به پخت بیشتر و حرارت دادن کافی و کامل این غذا برای سرو مجدد را مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: عدم استفاده از سالادهایی که به شکل غیر بسته‌بندی بهداشتی عرضه می‌شوند و ضدعفونی سبزیجات و میوه‌ها در منزل از اصول بهداشتی لازم‌الاجرا در این ایام است.

نیک‌پرست همچنین مصرف لیموترش تازه و گوجه‌فرنگی را به دلیل ایجاد محیط اسیدی در بدن از عواملی برشمرد که مانع رشد میکروب وبا می‌شود.

انتهای پیام/63002/ی/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول