کمال علیپور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه در طول ماههای اخیر اقدامات مناسبی برای چهار بانده شدن محور سوادکوه انجام شده است، گفت: فشار نظارتی ما را پیمانکاران حس میکنند.
رئیس کمیته راه و شهرسازی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از پیمانکاران در ساخت تونل این محور ضعیف عمل کرده است، بیان داشت: ساخت راه دارای رتبه فنی است اما ساخت تونل رتبه فنی ندارد و پیمانکار مورد نظر در ساخت راه دارای رتبه است ولی در ساختن تونل قوی عمل نکرده است.
نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به متن کتبی وزیر راه و شهرسازی درباره لزوم تعیین تکلیف پیمانکار محور سوادکوه با توجه به درخواست خود، افزود: در حال حاضر معتقد به فسخ قرارداد با پیمانکار جدید به دلیل ایجاد فاصله زمانی نیستم که البته اگر لازم شود برای تسریع در کار مردم قرارداد را هم فسخ میکنیم.
وی از برنامهریزی لازم برای بازدید وزیر راه و شهرسازی از مراحل ساخت چهار بانده شدن محور سوادکوه خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف ما تسریع در کار و توسعه فعالیتها در محور سوادکوه است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از محورهای فرعی برای استفاده رانندگان در زمان ترافیک اشاره و یادآوری کرد: مبلغ 30 میلیارد ریال با وزیر نفت برای استفاده از مسیر فشارشکن نفت لاجیم سوادکوه رایزنی شد تا در زمان ترافیک برای استفاده از مسیر لاجیم سوادکوه به ساری مورد استفاده قرار گیرد تا علاوه بر کاهش بار ترافیک سبب استفاده گردشگری هم قرار گیرد.
علیپور به مطالعه طرح کمربندی رودخانه تالار با استقرار کارخانه ککسازی و زغالشویی اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به استفاده اقتصادی عمومی از عبور و مرور در محور سوادکوه برای آینده طراحی میشود تا به اقتصاد مردم صدمه نزند.
انتهای پیام/86015/ت30 /ض1002