اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بحران در بحران آمریکا؛ شمارش معکوس پایان سقف بدهی همزمان با تعطیلی دولت

ناتوانی کنگره آمریکا در تصویب بودجه جدید برای دولت واشنگتن در حالی وارد چهارمین روز شده است که انتظار می‌رود این تعطیلی تا زمان پایان اعتبار سقف بدهی دولت ادامه پیدا کند و بحران تعطیلی با ورشکستگی دولت آمریکا تشدید شود.

بحران در بحران آمریکا؛ شمارش معکوس پایان سقف بدهی همزمان با تعطیلی دولت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری‌ «رویترز»، «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته (پنج شنبه) تاکید کرد که فکر نمی کند که در صورت ناکامی کنگره آمریکا در افزایش سقف بدهی تا پیش از پایان اعتبار آن، قانون اساسی آمریکا به «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور به منظور جلوگیری از قصور در پرداخت بدهی های آمریکا راه نجاتی بدهد.

کارنی در تکرار اظهارات قبلی خود گفت: دولت باور ندارد که متمم چهاردهم قانون اساسی این قدرت را به رئیس جمهور می دهد تا سقف بدهی را نادیده بگیرد؛ علاوه بر این، حتی اگر رئیس جمهور بتواند سقف بدهی را نادیده بگیرد.

کارنی افزود که حتی اگر رئیس جمهور قدرت نادیده گرفتن سقف بدهی را داشته باشد، چنین حرکتی از سوی اوباما به اندازه زمانی که سقف بدهی توسط کنگره افزایش پیدا کند، معتبر نیست.

خبرگزاری رویترز در گزارشی دیگر نوشت که به نظر می رسد تعطیلی دولت واشنگتن که از اول اکتبر جاری و همزمان با شروع سال مالی آمریکا، آغاز شده است، یک هفته دیگر و حتی بیشتر ادامه داشته باشد آن هم در شرایطی که همزمان با نزدیک شدن بحران بعدی واشنگتن در تاریخ 17 اکتبر سال جاری میلادی که زمان پایان اعتبار مجوز قرض گیری دولت واشنگتن است، قانونگذاران کنگره آمریکا با وجود گذشت چهار روز از تعطیلی دولت، همچنان در بن بست بودجه به سر می برند.

رویترز نوشته است که 17 اکتبر تاریخی است که کنگره آمریکا باید سقف بدهی دولت را افزایش بدهد و در غیر این صورت خطر قصور در پرداخت بدهی های دولت واشنگتن و ورشکستگی آمریکا وجود دارد؛ بر این اساس، انتظار می رود که با وجود اختلاف قانونگذاران آمریکایی بر سر لایحه خدمات درمانی ارائه شده توسط اوباما، 17 اکتبر نیز تاریخ وقوع درگیری بزرگ تر در آمریکا بر سر بودجه این کشور باشد.

از طرف دیگر، امیدها درباره حل درگیری ها در آمریکا پیرامون سقف بدهی این کشور به دنبال اظهارات اخیر «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان افزایش پیدا کرده است؛ بینر به قانونگذاران کنگره اعلام کرده است که تلاش می کند تا از ورشکستگی دولت جلوگیری کند حتی اگر این امر نیازمند آراء دموکرات ها باشد.

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت که روز گذشته (پنج شنبه) مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، به بررسی پروسه طولانی رای گیری برای تامین بودجه آژانس های عمومی دولت فدرال از جمله اداره کهنه سربازان، خدمات پارک ملی و مؤسسه ملی بهداشت که در پی تعطیلی دولت واشنگتن، بسته شده اند، ادامه داد.

رویترز نوشت که جمهوریخواهان می دانند که نه سنای تحت کنترل دموکرات ها و نه اوباما از رویکردی که آنها در مجلس نمایندگان به کار گرفته اند حمایت نمی کنند اما با این حال، بررسی رای گیری برای ادامه فعالیت برخی از آژانس های عمومی دولت فدرال در مجلس نمایندگان باعث می شود که جمهوریخواهان بتوانند دموکرات ها را مقصر تعطیلی دولت نشان دهند و بگویند که این دموکرات ها هستند که خلاف منافع کهنه سربازان و بیماران سرطانی کار می کنند.

جمهوریخواهان که با مخالفت خود با لحاظ کردن بودجه ای برای اجرای لایحه خدمات درمانی اوباما در لایحه بودجه جدید دولت واشنگتن مقصر اصلی تعطیلی دولت آمریکا هستند، تهدید کرده اند که اگر اجرای طرح خدمات درمانی یک سال به تاخیر نیفتد، جمهوریخواهان نیز با افزایش سقف بدهی دولت مخالفت خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول