اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جیرفت خبر داد

تغییر کاربری منازل سازمانی جیرفت به فضای سبز

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد گفت: جلوی فروش‌ منازل سازمانی گرفته شده و به عنوان فضای سبز و اداری پیش‌بینی شده است.

تغییر کاربری منازل سازمانی جیرفت به فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی عصر امروز در جمع مردم جیرفت اظهار داشت: مجلس و دولت برای خدمت به مردم کاملا هماهنگ هستند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پشتیبان این دولت برای انجام وظیفه و رسالت هستند.

وی افزود: نماینده در مقابل تمام مردم کشور مسئول است و در همه امور کشور حق اظهار نظر دارد، بنده از طریق مردم اطلاع پیدا کردم که در شهرستان جیرفت قصد فروش خانه‌های سازمانی را دارند که در این راستا اقداماتی انجام دادیم.

عارفی تصریح کرد: بر اساس وظیفه و به درخواست مردم، اعضای شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی وظیفه داشتم که بررسی کنم آیا مسئولان راه و شهرسازی جنوب کرمان در تعیین و نگاه جامع به نیازهای حقیقی مردم وظیفه دارند همه آنچه را که در قانون آمده برای این شهر پیش‌بینی کنند و در اختیار رفاه مردم قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سوالاتی که در این بررسی برایم پیش آمد اینکه آیا قیمت‌های گذاشته شده واقعی است و با توجه به محرومیت جنوب و استقرار بخشی از دستگاه‌های وابسته به حاکمیت و نبودن اعتبار برای ساختن مکانی برای استقرار آن‌ها و استفاده از این خانه‌های سازمانی آیا تعطیل کردن آن‌ها مصلحت جامعه است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: راجع به این سؤالات مکاتباتی را سال گذشته با وزیر راه و شهرسازی وقت انجام دادم، نامه‌ای به اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان نوشتم که پاسخ این سؤالات داده شود، سال جاری هم مکاتبه کردم که گفتند شهرستان جیرفت استثنا است و فروخته نمی‌شود تا اینکه در سال جاری بعد از استقرار دولت یازدهم دیدیم که این اتفاق رخ است.

عارفی ابراز داشت: پیگیری کردم‌، از طریق معاونت راه و شهرسازی جواب دادند که این املاک باید به فروش برسند و قانونی است که این هم به‌جا بود، اما فروش بر اساس قائده است، از طریق وزیر پیگیری کردم که گفتند وظیفه ما است برای طرح جامع نیازهای مردم جیرفت مثل سایر شهرهای دیگر کشور روی آن فکر و پیش‌بینی شود.

این املاک در مرکز شهر جیرفت با قیمت‌هایی ناچیز به فروش می‌رسند

وی افزود: جیرفت شهری که فضای تفریحی به اندازه کافی ندارد و شما ملکی که متعلق به خود مردم است را می‌فروشید و آن را برای آسایش مردم قرار نمی‌دهید، این املاک در مرکز شهر جیرفت با قیمت‌هایی که متناسب با سایر مناطق شهر نیست به فروش می‌رسند.

عارفی با تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت که در این زمینه پیگیری کردند، تصریح کرد: قرار شد برای این مکان کاربری فضای سبز، اداری و یا تجاری پیش‌بینی شود.

روند احداث فرودگاه جیرفت به سرعت در حال انجام است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از روند احداث فرودگاه جیرفت بازدید کردم کار به سرعت در حال انجام است و پیگیر آن هستیم و درخواست اعتبار برای تکمیل آن کردیم و آسفالت آن نهایی می‌شود و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده به اتمام برسد.

بعد از ده‌ها پیگیری در سال جاری مجدد راه آهن را در بودجه آوردند

وی با اشاره به راه‌اندازی راه آهن در جیرفت گفت: سال 90، 6 میلیارد تومان بودجه برای مطالعه راه آهن جیرفت پیش‌بینی می‌شود، اما با کمال تأسف در همان سال به دلیل آن که توجیه اقتصادی و فنی ندارد آن را خارج می‌کنند، ما با وزیر راه و شهرسازی هم گفت‌وگو کردیم، که چرا این طرح توجیه اقتصادی و فنی ندارد، و این اقدام کارشناسی با غرض انجام شده و از نظر اقتصادی ما چهار و نیم میلیون تن تولید محصول کشاورزی در منطقه داریم و بنادری مانند شهید رجایی و باهنر و... در محدوده ما هستند و این توجیه اقتصادی دارد، بعد از ده‌ها پیگیری در سال جاری مجدد راه آهن را در بودجه آوردند.

سیاست سکوت فعال را دارم

عارفی گفت: سیاست سکوت فعال را دارم، هر چه فضا را آرام‌تر کنیم بهتر پیش می‌رویم، استقرار اداره کل صنایع و معادن جنوب کرمان در سال 90 ابطال شد و نیم‌بند کار می‌کرد که با همکاری حجت‌الاسلام امیری نماینده مردم پنج شهرستان‌ جنوبی کرمان پیگیری کردیم و توانستیم دوباره آن را مصوب کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از رسانه‌هایی که در زمینه جلوگیری از غارت بیت‌المال کمک کردند، اظهار داشت: جلوی فروش‌ منازل سازمانی گرفته شده و به عنوان فضای سبز و اداری برای خدمت به مردم پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/80002/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول