اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مرودشت خبر داد

پیشرفت 60 درصدی ایستگاه چهارم آتش‌نشانی مرودشت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مرودشت گفت: ایستگاه چهارم آتش‌نشانی این شهر با پیشرفت 60 درصدی در حال اجرا است.

پیشرفت 60 درصدی ایستگاه چهارم آتش‌نشانی مرودشت

کریم زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: ایستگاه چهارم آتش‌نشانی مرودشت با پیشرفت 60 درصدی در حال اجرا است.

وی افزود: استانداردهای موجود در زمینه ایستگاه‌های آتش‌نشانی تاکید دارد که به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی فعالیت داشته باشد که با راه‌اندازی چهارمین ایستگاه آتش‌نشانی در مرودشت با توجه به جمعیت 150 هزار نفری این شهر این سازمان از استانداردهای معمول نیز فراتر می‌رود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مرودشت با اشاره به تجهیزات موجود این سازمان اضافه کرد: در حال حاضر 22 ماشین آتش‌نشانی و 150 نوع وسیله امدادی در اختیار آتش‌نشانان مرودشت قرار دارد که با همکاری مسئولان استانی و شهرداری تهیه شده است.

وی ادامه داد: پایگاه امداد جاده‌ای مرودشت با توانایی امدادی بسیار خوب تمام منطقه جغرافیایی شهرستان را زیر پوشش خود دارد.

زارع همچنین بیان داشت: در عین حال برخورداری از امکانات خوب، به دلیل مشکلات مالی قادر به جذب نیروهای مورد نیاز نیستیم که همین مسئله باعث شده است در زمینه نیروی انسانی با مشکل مواجه باشیم، اما با همین تعداد کارکنان سعی بر این است بدون هرگونه کم‌کاری به همشهریان خدمات‌رسانی و از نظر مالی و جانی خسارات به حداقل رسانده شود.

وی همچنین به نظارت این سازمان بر ساخت و سازهای شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار پرونده دخل و تصرفات شهری را با هدف نظارت بر ایمنی و تقلیل خسارات پوشش داده‌ایم.

زارع ابراز داشت: در آینده نزدیک با همکاری مردم و سازمان آتش‌نشانی و خدمات مرودشت شعار «شهر ایمن با مشارکت مردم» و طرح «دوام» که مفهوم آن آموزش داوطلبان با هدف مشارکت اضطراری است به خوبی به اجرا در می‌آید و باعث کاهش خسارات مالی و جانی و سرمایه‌های ملی می‌شود.

زارع به مهم‌ترین دستاوردهای این سازمان در زمینه‌های امداد و نجات اشاره و خاطرنشان کرد: در عین حال کمبود نیرو و حجم بالای عملیات، این سازمان در ماموریت‌های 110 و 115 نیز مشارکت فعال داشته و در تصادفات جاده‌ای و نجات از شرایط بحرانی نیز تمام تلاش خود را برای کاهش خسارات به کار می‌برد.

وی همچنین اذعان داشت: در حال حاضر به طور میانگین هر سه روز پنج عملیات توسط آتش‌نشانان مرودشت انجام می‌شود و هدف این سازمان این است که با توجه به رشد جمعیت تمهیدات لازم انجام شود تا وقوع حوادث به حداقل برسد و سطح ایمنی مردم افزایش یابد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی مرودشت همچنین اظهار داشت: این سازمان آمادگی برگزاری هرگونه کارگاه آموزشی در زمینه ارتقای فرهنگ ایمنی شهروندان را داشته و در نظر دارد در راستای پیشگیری از وقوع اتفاقات و کاهش خسارات، آگاهی‌های شهروندان افزایش دهد.

زارع افزود: همکاری داوطلبان و NGOها در این آموزش‌ها لازم است به‌طوری که برابر با استاندارهای بین‌المللی دو درصد جمعیت شهر را داوطلبان امداد تشکیل می‌دهند.

وی به خواسته‌های سازمان آتش‌نشانی مرودشت نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه به رشد جمعیت در این شهر، شهرداری و مسئولان شهری در زمینه فراهم کردن تجهیزات همکاری‌های لازم را با این سازمان داشته باشند تا از بروز خسارات احتمالی

جلوگیری شود.

انتهای پیام/2448/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول