اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

فضای سبز اصفهان برای حفظ شادابی به ۵ مترمکعب در ثانیه آب نیاز دارد

سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: درختان و فضای سبز شهر اصفهان برای حفظ شادابی و نشاط حداقل به پنج مترمکعب در ثانیه آب نیاز دارد.

فضای سبز اصفهان برای حفظ شادابی به ۵ مترمکعب در ثانیه آب نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز، داریوش فتحی با اشاره به خشکی دوباره رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: درختان و فضای سبز شهر اصفهان حداقل به پنج مترمکعب در ثانیه آب نیاز دارند تا شادابی و نشاط آنها حفظ شود.

وی افزود: در حال حاضر با خشک شدن زاینده‌رود و به دنبال آن خشکی مادی‌ها و انهار در اصفهان، سطح رطوبت خاک پایین آمده است؛ از این رو تأمین آب ریشه‌های درختان امکان‌پذیر نیست.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: درختان و فضای سبز شهر اصفهان برای حفظ شادابی و نشاط  حداقل به پنج مترمکعب در ثانیه آب نیاز دارد.

فتحی در خصوص آبیاری فضای سبز انهار شهر اصفهان اذعان کرد: همچنین درختان و فضای سبز انهار شهر اصفهان به حداقل یک مترمکعب در ثانیه آب نیاز دارند تا شادابی و نشاط آنها حفظ شود.

وی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی و بحران آب طی سال های اخیر شهرداری اصفهان برای مقابله این وضعیت تغییر الگوی گیاهی فضای سبز، افزایش راندمان آبیاری و مدیریت آبیاری را در سطح شهر به اجرا درآورده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به کاشت گونه‌های جدید چمن که مصرف آب کمتری دارند، خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه‌ها و روش‌های نوین آبیاری همچون بارانی، قطره‌ای، کاربرد آب‌های نامتعارف و به‌کارگیری تکنیک‌های حفظ و افزایش ظرفیت نگهداری آب در محیط ریشه گیاهان نیز از برنامه‌های این سازمان برای مقابله با خشکسالی است.

فتحی در پایان اظهار کرد: بهبود کیفیت فیزیکی خاک برای افزایش نفوذپذیری آب در خاک، نیز برای حفظ و نگهداری از فضای سبز کلانشهر اصفهان انجام می‌شود.

انتهای پیام/63021/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول