اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار استانداری خراسان رضوی خبر داد

آغاز سرشماری آزمایشی کشاورزی خراسان رضوی از 27 مهر

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و GIS استانداری خراسان رضوی از آغاز طرح سرشماری آزمایشی کشاورزی استان از 27 مهرماه سال جاری خبر داد.

آغاز سرشماری آزمایشی کشاورزی خراسان رضوی از 27 مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مجید نعیمی با بیان اینکه طرح سرشماری کشاورزی هر 10 سال یکبار در کشور انجام می‌شود، گفت: آخرین سرشماری صورت گرفته مربوط به سال 82 بوده و امسال به سبب بروز برخی مشکلات فنی، آمایش کشاورزی استان به صورت آزمایشی انجام می‌شود و اجرای کامل طرح به سال 93 موکول شده است.

وی ادامه داد: در این راستا از 27 مهرماه سال جاری طرح‌های کشاورزی دهستان سرجام از توابع احمدآباد شهرستان مشهد توسط پنج تن از کارشناسان دفتر آمار و GIS استانداری به صورت آزمایشی به مدت یک ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نعیمی هدف از اجرای طرح آمایش کشاورزی را شناسایی فعالیت‌های سالانه صورت گرفته و میزان بهره‌دهی این بخش در هر روستا دانست و خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در قسمت‌های مختلف از جمله زراعت، باغداری، پرورش دام سنگین، سبک و طیور سنتی، کاشت گیاهان گلخانه‌ای، پرورش کرم ابریشم، زنبور عسل و انواع ماهی و میگو انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و GIS استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه طرح آزمایشی سرشماری کشاورزی سال گذشته در سه استان کشور اجرا شد، تصریح کرد: در سال جاری نیز همزمان با سراسر کشور این طرح در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

نعیمی گفت: روش جمع‌آوری اطلاعات در آمارگیری آزمایشی الکترونیکی است و با تهیه یک نرم‌افزار مخصوص، اطلاعات جمع‌آوری شده در سامانه الکترونیکی ثبت و به سرور مرکزی آمار ایران منتقل و پس از جمع‌بندی نهایی از طریق آن مرکز منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری اطلاعات کشاورزی و فعالیت‌های زیرمجموعه آن زمینه برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح طرح‌های کشاورزی در مناطق را فراهم می‌کند، اظهار داشت: استفاده از نتایج سرشماری فعالیت‌های صورت گرفته می‌تواند زمینه مناسبی را برای توسعه این بخش در روستاها فراهم کند.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول