اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر گسترش دیجیتال رسانه ملی مطرح کرد

قابلیت‌های استفاده از دیجیتال به جای آنالوگ

مدیرکل دفتر گسترش دیجیتال رسانه ملی با تشریح قابلیت‌های سیستم دیجیتال به جای آنالوگ، گفت: مردم باید به شاخص‌های استاندارد مبدل‌ها در هنگام خرید توجه کنند.

قابلیت‌های استفاده از دیجیتال به جای آنالوگ

حسین عابدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار داشت: تا پایان سال مالی 92 در صورت تأمین اعتبارات تولید و پشتوانه فنی 90 درصد از پوشش‌های دیجیتالی صدا و سیما به انجام می‌رسد و برای 10 درصد باقی‌مانده جمعیت کشور نیز که بیش از شش هزار نقطه را در بر می‌گیرد طرح ویژه‌ای برای پوشش دیجیتال در نظر گرفته شده است.

معاون دیجیتال رسانه ملی افزود: البته تا پایان خرداد ماه استقرار 700 ایستگاه جدید دیجیتال پیش‌بینی‌ شده بود که در حال حاضر این امر ممکن نیست و تا پایان سال مالی 92 و سه ماه اول سال 93 هدف‌گذاری‌های خاصی برای توسعه دیجیتال تنظیم شده است تا بتوان شهرها، بخش‌ها، مراکز، شهرستان‌ها و 700 نقطه گفته شده که دارای جمعیت‌های پنج هزار نفری هستند را تحت پوشش قرار داد.

مدیرکل گسترش دفتر دیجیتال رسانه ملی افزود: راه‌اندازی سیستم «ای پی جی» در شبکه‌های دیجیتال جزو قابلیت‌هایی است که می‌تواند تمام برنامه‌های در انتظار پخش را به صورت اتوماتیک بر روی سیستم ارسال کند که با این سیستم بیننده متوجه اعلام برنامه‌ها در ساعات خود شده و اطلاعات اضافی در مورد برنامه‌های در حال پخش را نیز دریافت می‌کند.

مدیرکل گسترش دفتر دیجیتال رسانه ملی افزود: دریافت تله تکست با کیفیت بالا،  ضبط و بازپخش برنامه‌ها جزو مزیت‌های سیستم دیجیتال است که لازم است افراد متخصص برای راه‌اندازی و نصب این سیستم برای جلوگیری از برخورد مشکل اقدام کنند.

عابدیان عنوان کرد: همچنین مردم در هنگام خرید باید ست‌تاب باکس‌های استاندار را خریداری کرده و نسبت به نصب آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول