اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجا‌ن‌شرقی خبرداد

تبدیل آذربایجان‌شرقی به شاخص‌ترین منطقه گردشگری مذهبی در کشور

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجا‌ن‌شرقی گفت: وجود ده‌ها مسجد تاریخی باشکوه و نشانه‌هایی از معماری و معنویت صدر اسلام در شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی، این استان را به یکی از شاخص‌ترین مناطق برای گردشگران مذهبی تبدیل کرده است.

تبدیل آذربایجان‌شرقی به شاخص‌ترین منطقه گردشگری مذهبی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاسیسات رفاهی ساخته شده در استان و مسیرهای دسترسی به آثار مذهبی سایر استان‌ها، رضایت گردشگران مذهبی را در آذربایجان‌شرقی تامین کرده است.

وی افزود: کمپ‌های متعدد گردشگری، مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی و انواع زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری که در پنج سال اخیر در تمام مسیرهای استان به ویژه راه‌های دسترسی به مساجد و امامزادگان تاریخی احداث شده تا حد زیادی توانسته رضایت گردشگران مذهبی را جلب کند.

محمدی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مذهب به عنوان یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر در دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با داشتن تعداد زیادی از بناها، مساجد و بقاع متبرکه، دارای ظرفیت‌های بالا و قدرتمندی برای جذب مسلمانانی از سراسر کشور و رونق گردشگری مذهبی است.

وی شهره بودن تبریز به نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام را یکی از این جاذبه‌ها خواند و گفت: وجود ده‌ها مسجد تاریخی باشکوه و نشانه‌هایی از معماری و معنویت صدر اسلام در شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی، این استان را به یکی از شاخص‌ترین مناطق برای گردشگران مذهبی و مسلمانان تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ثبت 150 مسجد و امامزاده تاریخی در فهرست آثار ملی اظهار داشت: تمام این مساجد در پنج سال اخیر یا مرمت شده یا آخرین مراحل مرمتی خود را پشت سر می‌گذارند.

محمدی، مسجد کبود تبریز، مسجد جامع شهرستان‌هایی همچون تبریز، مرند، شبستر، بناب، اهر، امامزاده‌ها، مقابر، و ده‌ها مسجد تاریخی با قدمت‌ چند صد ساله و شکوه و زیبایی معماری و کلیسای سنت استپانوس جلفا را از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی در آذربایجان‌شرقی خواند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و نقش گردشگری مذهبی در کشور، توسعه زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال گردشگران این حوزه از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

محمدی، گردشگری فرهنگی، تاریخی، سلامت و ورزشی را از دیگر شاخه‌های گردشگری خواند که در آذربایجان‌شرقی با استقبال بسیار خوب گردشگران در چند سال اخیر مواجه شده و سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای توسعه آنها انجام گرفته است.

وی افزایش گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان‌شرقی از 50 هزار نفر در سال 87 به بیش از 750 هزار نفر در سال 91 را ماحصل برنامه‌ریزی‌ها، تلاش‌ها و توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در استان در پنج سال عنوان کرد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول