به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش اظهار داشت: همکاران فرهنگی خواستار اجرای کارگاههای آموزشی، برگزاری دورههای ضمن خدمت تولید محتوای الکتریکی در مدارس هستند تا از ابزار و امکانات موجود به نحوه احسن در ارائه مطالب و تفهیم اهداف موضوعات تدریس بیشترین بهره را ببرند.
وی با اشاره به اینکه یکهزار مدرسه استان به اینترانت متصل است، تصریح کرد: انتظار داریم معلمان و دانشآموزان از این امکانات و ابزار نوین تکنولوژی برای تولید محتوا، تدریس مفهومی و مجسم استفاده بهتری کنند.
محمودزاده به فرهنگسازی استفاده از امکانات هوشمند در مدارس تأکید کرد و ادامه داد: هوشمندسازی از لحاظ کمیت در مدارس خوب اجرا شده اما انتظار داریم از این وسیله برای تدریس هوشمند و تعمیق آموزش دانشآموزان به خوبی استفاده شود.
این مسئول از مدیران مدارس خواست با همکاری تمامی عوامل مدرسه و به یاری انجمن اولیا و مربیان مراقبت لازم و مستمر را جهت اجرای دقیق برنامه آموزشی و پرورشی دانشآموزان خود داشته باشند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بازدید هدفدار از مدارس در طول سال تحصیلی مکمل برنامههای پروژه مهر است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: بازدید هدفدار از مدارس و نشست با معلمان و گروههای درسی در طول سال تحصیلی مکمل برنامههای پروژه مهر و ارتقای کیفیت برنامههای آموزشی و پرورشی است.
محمودزاده در ادامه سخنان خود بیان کرد: در بازدیدهای هدفدار و برنامهای با معلمان، دانشآموزان و عوامل اجرایی مدرسه دیدار کرده و نظر و پیشنهاد آنان را برای رفع مشکلات و موانع احتمالی موجود جویا میشویم تا هیچ مشکلی در برنامههای آموزشی و پرورشی مدرسه وجود نداشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه با تلاش مجموعه آموزش و پرورش و حمایتهای بیدریغ مسئولان تمامی مدارس استان با قوت تمام فعالیت خود را شروع کردهاند، ادامه داد: فعالیت تربیتی امر مستمر، پیوسته و عمیق است نه زودگذر و از مدیران مدارس، معلمان و مربیان پرورشی انتظار داریم برای ترویج فرهنگ حجاب، عفاف و پوشش اسلامی پیگیر اجرای برنامههای عملیاتی و کیفی باشند.
محمودزاده یکسانسازی پوشش دانشآموزان در مدارس ابتدایی و مدارس خاص را یک نگرش تربیتی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای پوشش یکسان برای دختران و پسران در این مدارس در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر سبک زندگی اسلامی، حمایت از کار و تولید ملی از پارچه ایرانی است تا هیچ تفاوتی در محیط مدرسه بین دانشآموزان احساس نشود.
وی تأکید کرد: معاونان و مربیان پرورشی، انجمن اولیا و مربیان مدارس برنامهریزی عملیاتی و کیفی لازم را برای تعمیق بخشیدن به برنامههای تربیتی و دینی دانشآموزان داشته باشند تا آیندهسازان استان در کنار ارتقای علمی و موفقیتهای تحصیلی با هویت دینی و ملی خود نیز آشنایی بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004