اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

حضور ضعیف بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به بازدید 10 هزار و 971 موردی از واحدهای فروش فرآورده‌های گوشتی در استان اشاره کرد و گفت: در شش ماه نخست سال ‌جاری حدود 16 تن فرآورده جمع‌آوری و 139 مورد پرونده به محاکم قضایی ارسال گردید.

حضور ضعیف بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که همواره مردم دارند در خصوص ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها بوده که به مردم استان اطمینان می‌دهیم در همه کشتارگاه‌های استان ما ذبح شرعی صورت می‌گیرد و همه ذابحین ما آموزش‌های لازم برای کشتار شرعی را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به کشتار 63 هزار و 899 رأسی دام سبک و سنگین در شش ماهه گذشته در کشتارگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: همه این دام‌ها به صورت شرعی و طبق موازین اسلامی و همچنین رعایت مسائل بهداشتی و در راستای سلامت شهروندان ذبح شده‌اند.

صادقی به نگهداری گوشت در سردخانه کشتارگاه‌ها برای مدت زمان 24 ساعت اشاره کرد و گفت: در کشتارگاه صنعتی یاسوج برای تحویل با کیفیت گوشت به مدت 24 ساعت فرآورده‌ها نگهداری می‌شوند تا گوشت تردتر و باکیفیت و عاری از هر گونه انگل در اختیار مصرف کننده قرار داده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت حدود 710 فروشگاه عرضه فرآورده‌های گوشتی در سطح این استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با اقدام خوبی که انجام دادیم اجازه فروش مرغ را تنها به فروشگاه‌های اختصاصی دادیم و پس از سال‌ها اکنون دیگر در فروشگاه‌های مختلف از جمله بقالی‌ها و سوپر مارکت‌ها دیگر خبری از فروش مرغ نیست که در این راه تاوان بسیاری دادیم و حتی از سوی بسیاری افراد تهدید شدیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به بازدید 10 هزار و 971 موردی از واحدهای فروش فرآورده‌های گوشتی در استان اشاره کرد و گفت: در شش ماه نخست سال ‌جاری حدود 16 تن فرآورده جمع‌آوری و 139 مورد پرونده به محاکم قضایی ارسال گردید.

صادقی با ابراز گلایه از حضور ضعیف بخش خصوصی در عدم توفیق در واگذاری‌ها به این بخش اظهار کرد: باید 60 درصد از خدمات دامپزشکی طبق برنامه به بخش خصوصی واگذار شود که در این خصوص استان ما چندان موفق نبوده است.

انتهای پیام/2571/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول