اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی:

شرط پخش شدن تبلیغات کالا در رسانه‌ها دریافت مجوز استاندارد است

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی شرط پخش شدن تبلیغات کالا در رسانه‌ها را دریافت مجوز استاندارد اعلام کرد.

شرط پخش شدن تبلیغات کالا در رسانه‌ها دریافت مجوز استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود اصغریان مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌رضوی امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ شاخص‌های استانداردسازی کالا در واقع رعایت ویژگی‌های کیفی کالا بر اساس موارد ذکر شده در استانداردهای ملی مربوطه است.

وی در ادامه افزود: استقرار سیستم‌های کیفی جهت نظارت مستمر بر حفظ کیفیت محصولات توسط تولیدکنندگان و همچنین ارائه مدارک و مستندسازی اقدامات انجام شده در خصوص اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد و حفظ و استمرار آن است.

اصغریان با اشاره به جلوگیری سازمان از تولید کالاهای غیر استاندارد و همچنین حمل علامت استاندارد، گفت:‌ اقدامات نظارتی همچون انجام بازدیدهای مستمر کارشناسی از واحد تولیدی، نمونه‌برداری از واحد تولید و بازار و انجام آزمون جهت تعیین انطباق و یا عدم انطباق با استاندارد مربوطه، آموزش مداوم مدیر کنترل کیفیت واحد و بررسی نتایج آزمون محصول در آزمایشگاه واحد و اقدامات حقوقی لازم در صورت مشاهده محصول نامنطبق را داریم.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شش مورد اعلام جرم طبق موازین حقوقی سازمان ملی استاندارد انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرط پخش شدن تبلیغات کالا در رسانه‌ها، دریافت مجوز استاندارد است، افزود: واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری تا زمان اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد حق هیچگونه تبلیغاتی را از رسانه‌های دیداری، نوشتاری و شنیداری ندارند و پخش و درج آگهی‌های اینگونه واحدها منوط به استعلام از اداره کل استاندارد استان مربوطه است.

اصغریان در رابطه با نحوه دریافت پروانه استاندارد برای کالاهای صادراتی گفت: با ارائه درخواست و مدارک موردنظر توسط متقاضی به اداره کل استاندارد و یا شرکت بازرسی، انجام نمونه‌برداری از محموله صادراتی، انجام آزمون بر اساس استاندارد ملی و یا استاندارد مورد توافق با مشتری، صدور گواهینامه صادراتی در صورت تطبیق نمونه با استاندارد مربوطه و پلمب محموله به جهت عدم دخل و تصرف در محموله است.

وی افزود: همچنین دریافت پروانه استاندارد برای کالاهای وارداتی با ارائه درخواست و مدارک موردنظر توسط متقاضی به اداره کل استاندارد مستقر در گمرکات استان و بررسی مدارک ارائه شده و انجام نمونه‌برداری و آزمون بر اساس استاندارد ملی مربوطه صورت می‌گیرد.

اصغریان در خاتمه درباره نحوه ارتباط مردم با سازمان در خصوص گزارش کالاهای غیر استاندارد، افزود: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 5117 استاندارد خراسان‌رضوی و به صورت اعلام و گزارش کتبی از طریق دبیرخانه اداره کل گزارشات خود را با سازمان در میان بگذارند.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول