اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گیلان خبر داد

اجرای طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در گیلان

مدیرکل آمار و اطلاعات و GIS استانداری گیلان از آغاز دومین مرحله اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در این استان از 27 مهر تا 29 آبان جاری خبر داد.

اجرای طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، فرشته انسان‌دوست ظهر امروز در جریان آغاز به‌کار طرح سرشماری آزمایشی مذکور در روستای آلیان این شهرستان با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور از روز گذشته در گیلان آغاز شد، اظهار کرد: در این مرحله آزمایشی از دهستان «آلیان» سردار جنگل فومن سرشماری می‌شود.

وی، به ضرورت و اهمیت اجرای سرشماری کشاورزی اشاره کرد و افزود: سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه‌ای در نظام ملی آمارهای کشاورزی هر کشور ایفا می‌کند.

این مسئول، سرشماری عمومی کشاورزی را منبعی بسیار مهم در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی دانست.

وی، افزود: طبق چارچوب‌های آماری حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی طرح‌های نمونه‌گیری متعددی برای تامین نیازهای آماری بخش کشاورزی آماده و اجرا می‌شود.

به گفته انسان‌دوست، سرشماری عمومی کشاورزی، داده‌های آماری استاندارد برای تبادل اطلاعات با سازمان‌های آماری بین‌المللی را فراهم می‌کند.

وی، استفاده از تبلت به جای پرسشنامه‌های کاغذی را از نکات مهم در طرح آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی در سال گذشته ذکر کرد و گفت: این روش در لاهیجان انجام شد.

مدیرکل آمار و اطلاعات و GIS استانداری گیلان، اضافه کرد: تبلت یک رایانه قابل حمل و کوچک و دارای صفحه لمسی است که برای دومین بار در سرشماری امسال از آن استفاده می‌شود.

وی، استفاده از تبلت به جای پرسشنامه کاغذی را یک نوآوری مهم خواند و تصریح کرد: استفاده از این فناوری دقت اطلاعات جمع‌آوری شده را بسیار بالا برده و زمان انتشار نتایج بسیار زودتر صورت می‌گیرد و در مصرف کاغذ صرفه‌جویی قابل توجهی می‌شود.

انسان‌دوست اجرای دومین مرحله اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی را از 27 مهر تا 29 آبان جاری در گیلان ذکر کرد.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور فرماندار و مسئولان کشاورزی و دیگر مدیران این شهرستان حضور داشتند و از آمارگیران خواستند در جمع آوری آمار و اطلاعات از مردم با دقت زیاد پرسشنامه را تنظیم کنند و مردم روستای مذکور نیز همکاری با ماموران آمارگیران را داشته باشند.

ا‌نتهای پیام/84002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول