اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری گرگان:

راه حل مشکلات و معضل‎های ترافیکی آموزش است/ آموزش و پرورش برنامه مدونی ندارد

سرپرست شهرداری گرگان با اشاره به اینکه راه حل مشکلات ترافیکی آموزش است، گفت: آموزش و پرورش هیچ برنامه مدون و استراتژی مناسبی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات در کشور ندارد.

راه حل مشکلات و معضل‎های ترافیکی آموزش است/ آموزش و پرورش برنامه مدونی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی ظهر امروز در همایش تجلیل از نمونه‎های ترافیکی استان گلستان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت ترافیکی در کشور ما بسیار بد و غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: این وضعیت بسیار بد و روند رو به افزایش تلفات حوادث رانندگی با تلاش پلیس، راهداری‎ها و شهرداری‎ها تا حدودی متوقف شده است، اما هنوز وضعیت بد باقی مانده است.

کریمی بیان کرد: یکی از مسائلی که در بحث کاهش تلفات تصادف‌های رانندگی جای توجه دارد این است که ما می‎خواهیم برای بلند کردن وزنه 10 کیلویی 100 کیلو انرژی بدون ساماندهی مصرف شود.

وی اضافه کرد: خلاء ما در این موضوع عدم استفاده از آموزش مدون است و راه حل مشکلات ترافیکی، آموزش و فرهنگ‎سازی است.

آموزش و پرورش هیچ برنامه مدون و استراتژی مناسبی برای آموزش ترافیک ندارد

سرپرست شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: آموزش باید از خردسالی آغاز و به‌ویژه در سن سه تا 12 سالگی انجام شود.

کریمی گفت: متولی اصلی در امر آموزش و افزایش فرهنگ ترافیکی و به خصوص برای سنین خردسالی یک سازمان نیست بلکه چند سازمان است.

وی ادامه داد: صدا و سیما، آموزش و پرورش، بهزیستی و خانواده در ارتقای فرهنگ ترافیکی و آموزش رعایت قوانین انتظامی تاثیر بسیار زیادی دارند و باید همزمان و متحد عمل کنند.

کریمی با اشاره به آموزش و پرورش و اداره بهزیستی به عنوان متولیان مهد کودک‎ها و پیش‎دبستانی‎ها افزود: این دو دستگاه به عنوان متولیان آموزش برای کودکان هیچ برنامه مدون و استراتژی مناسبی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات در کشور ندارند.

سرپرست شهرداری گرگان تاکید کرد: باید ذهن کودک از سن سه تا 12 سالگی برای فراگیری فرهنگ و آموزش ترافیک و رعایت قوانین و مقررات شکل بگیرد.

کریمی بیان کرد: اگر این شکل‎گیری در کودکان انجام شد آن‌وقت همان آموزش و فرهنگ به نسل بعد و قبل نیز منتقل خواهد شد.

امروز پلیس گرفتار بی‎قانونی مردم شده است/ اعمال قانون باید در آخرین مرحله باشد

سرپرست شهرداری گرگان تصریح کرد: در ایران بالای 90 درصد افراد در یک خط مستقیم از سطح خیابان عبور نمی‎کنند که این موضوع باعث افزایش دو برابری سطح خطر برای عابر پیاده می‌شود.

کریمی افزود: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا عبور از خط عابر پیاده یک فرهنگ و اخلاق اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: امروز پلیس ما گرفتار بی‎قانونی افراد در جامعه شده و بیشتر انرژی خود را برای اعمال قانون مصرف می‎کند، این در حالی است که اعمال قانون در یک جامعه باید در مرحله آخر باشد.

سرپرست شهرداری گرگان گفت: فرهنگ‎سازی ترافیک و حل مشکل ترافیک به صورت استانی و منطقه‎ای قابل اجرا نیست و باید ملی باشد.

وی افزود: در حال حاضر اگر فقط یک صفحه به آموزش و پرورش بدهیم بگوییم این را به کودکان آموزش دهید مخالفت می‎کنند و می‎گویند ما فقط دستور وزارتخانه را اجرا می‎کنیم.

کریمی در پایان ابراز داشت: حل مشکل ترافیک و رعایت قانون باید در ذهن تک تک افراد جامعه نهادینه شود و این نیازمند عزم و همت ملی است.

انتهای پیام/83004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول